Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/10608
Название: Educational systems' cognitive management concepts
Авторы: Levina, E. Y.
Larionova, I. A.
Yakushevskiy, M. V.
Belonovskaya, I. D.
Savinov, A. M.
Ashmarina, S. I.
Дата публикации: 2018
Издатель: Revista Espacios
Аннотация: The paper purpose is to develop mechanisms for managing educational systems, as a complex, weakly formalized system with active subjects of management. The authors consider the educational system from the point of view of cognitive management built on the transformation of implicit information about the state of a multidimensional system into explicit knowledge that facilitates the adoption of managerial decisions for all types of education management (system, structure, process). The authors describe the possibilities of cognitive management in educational systems of different levels, taking into account its high activity. A model of the student as an active subject of pedagogical management was developed. The paper is intended for researchers, employees of educational management structures. © 2017.
Ключевые слова: ACTIVE SUBJECT
COGNITIVE MANAGEMENT
COGNITIVE MODELING
MANAGEMENT DECISIONMAKING
PEDAGOGICAL MANAGEMENT
THE EDUCATIONAL SYSTEM
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/10608
Располагается в коллекциях:Научные публикации, проиндексированные в Scopus и Web of Science

Файлы этого ресурса:
Нет файлов, ассоциированных с этим ресурсом.
Показать полное описание ресурса Статистика




Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
Размещение материалов в ЭБ УрГПУ осуществляется в соответствии с законодательством о защите интеллектуальной собственности, Гражданским кодексом РФ часть IV. В случае наличия у автора договорных обязательств перед третьими лицами, ответственность за объем авторских прав, предоставляемых третьим лицам, несет автор.