Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/10609
Полная запись метаданных
Поле DC | Значение | Язык |
---|---|---|
dc.contributor.author | Novikova, G. P. | en |
dc.contributor.author | Tagiltseva, N. G. | en |
dc.contributor.author | Ignatova, V. A. | en |
dc.contributor.author | Vakhrusheva, L. N. | en |
dc.contributor.author | Faleeva, L. V. | en |
dc.contributor.author | Litvinov, A. V. | en |
dc.date.accessioned | 2019-01-17T08:17:30Z | - |
dc.date.available | 2019-01-17T08:17:30Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.issn | 07981015 | - |
dc.identifier.uri | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/10609 | - |
dc.description.abstract | The relevance of the study is determined by the search for effective solutions in the transformation of the university students' education content, which is determined by large information blocks, structures and a set of invariant, author, and multivariate courses that often duplicate each other and, thereby, impede their assimilation. The importance and universality of the didactic frame in the synthesis of knowledge elements integral system, in the educational information transformation in the teaching content, in the transformation of verbal information into non-verbal information, in the creation of innovative, symbolic and symbolic structural diagrams of its presentation to students are determined in the article. The authors reveal the functional essence of the didactic frame as a pedagogical category the structure and content of the didactic frame basic models (frame - concept and frame - scenario), adapted to the university students training content. The practical importance of compression principle implementation in the student training content projecting is proved. © 2017. | en |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Revista Espacios | en |
dc.source | Espacios | en |
dc.subject | DIDACTIC FRAME | en |
dc.subject | EDUCATIONAL INFORMATION | en |
dc.subject | PRINCIPLE OF EDUCATIONAL INFORMATION COMPRESSION | en |
dc.subject | REFERENCE FRAME SCHEMES | en |
dc.subject | SIGN-SYMBOL FRAME MODEL | en |
dc.subject | TEACHING CONTENT | en |
dc.title | Didactic frame compression principle in students training content | en |
dc.type | Article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
Располагается в коллекциях: | Научные публикации, проиндексированные в Scopus и Web of Science |
Файлы этого ресурса:
Нет файлов, ассоциированных с этим ресурсом.
Показать базовое описание ресурса
Статистика
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
Размещение материалов в ЭБ УрГПУ осуществляется в соответствии с законодательством о защите интеллектуальной собственности, Гражданским кодексом РФ часть IV. В случае наличия у автора договорных обязательств перед третьими лицами, ответственность за объем авторских прав, предоставляемых третьим лицам, несет автор.