Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/11698
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНовикова, В. П.ru
dc.date.accessioned2019-05-14T10:34:22Z-
dc.date.available2019-05-14T10:34:22Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationНовикова В. П. Поле битвы - Брексит: лингвокогнитивный анализ / В. П. Новикова // Политическая лингвистика. — 2019. — № 2 (74). — С. 93-99.ru
dc.identifier.issn1999-2629-
dc.identifier.urihttp://elar.uspu.ru/handle/uspu/11698-
dc.description.abstractThe article sets the goal to detect and describe the means which are used to form the conceptual images in modern British periodicals representing the problems of Britain's exit from the EU. The research material includes texts from the leading British periodicals (The Economist, The Spectator, The Telegraph, The Guardian, The Independent) dating from the year 2017 up to the year 2019. Linguo-cognitive analysis of verbal metaphors used in the image formation is carried out along with traditional linguistic analysis on the lexical, stylistic and socio linguistic levels. The article demonstrates that sport, military, theatrical and culinary metaphors play a major role in generating images on the political arena of Brexit. The analysis shows that metaphors make the complicated process of Brexit more understandable, contribute to the formation of stereotypes, and disclose the evolution of images. The derogatory connotation which prevails in the majority of metaphors is a proof of the negative perception of this phenomenon in the axiological picture, verbalized by media texts. The research presented may be of interest to a wide range of scholars in the field of cognitive and political linguistics, political science, history and sociology.en
dc.description.abstractВ статье рассматривается формирования образов в современных британских СМИ в рамках сценария выхода Великобритании из Евросоюза.ru
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoruen
dc.publisherУральский государственный педагогический университетru
dc.relation.ispartofПолитическая лингвистика. 2019. № 2 (74)ru
dc.subjectЕВРОСОЮЗru
dc.subjectЕВРОПЕЙСКИЙ СОЮЗru
dc.subjectЯЗЫКОЗНАНИЕru
dc.subjectЛИНГВИСТИКА ТЕКСТАru
dc.subjectАНГЛИЯru
dc.subjectВЕЛИКОБРИТАНИЯru
dc.subjectБРИТАНИЯru
dc.subjectЕВРОПАru
dc.subjectПОЛИТИЧЕСКИЙ ДИСКУРСru
dc.subjectМЕДИАДИСКУРСru
dc.subjectЖУРНАЛИСТИКАru
dc.subjectМЕДИАЛИНГВИСТИКАru
dc.subjectМЕДИАТЕКСТЫru
dc.subjectСРЕДСТВА МАССОВОЙ ИНФОРМАЦИИru
dc.subjectСМИru
dc.subjectБРИТАНСКИЕ СМИru
dc.subjectЯЗЫК СМИru
dc.subjectПОЛИТИЧЕСКИЕ КОММУНИКАЦИИru
dc.subjectКОММУНИКАТИВНЫЕ СТРАТЕГИИru
dc.subjectКОММУНИКАТИВНЫЕ ТАКТИКИru
dc.subjectВЕРБАЛЬНЫЕ ОБРАЗЫru
dc.subjectКОНЦЕПТУАЛЬНЫЕ МЕТАФОРЫru
dc.subjectПОЛИТИЧЕСКАЯ МЕТАФОРОЛОГИЯru
dc.subjectМЕТАФОРИЧЕСКОЕ МОДЕЛИРОВАНИЕru
dc.subjectМЕТАФОРИЧЕСКИЕ МОДЕЛИru
dc.subjectОБРАЗ ЕВРОСОЮЗАru
dc.subjectЛИНГВОКОГНИТИВНЫЙ АНАЛИЗru
dc.subjectЯЗЫКОВЫЕ СРЕДСТВАru
dc.subjectОБРАЗ ВЕЛИКОБРИТАНИИru
dc.subjectКОГНИТИВНАЯ ЛИНГВИСТИКАru
dc.subjectАНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫКru
dc.subjectПРЕЦЕДЕНТНЫЕ ФЕНОМЕНЫru
dc.subjectБРЕКСИТru
dc.subjectФОРМИРОВАНИЕ ОБРАЗОВru
dc.subjectСВОЙ-ЧУЖОЙru
dc.subjectКОНЦЕПТЫru
dc.subjectMEDIA DISCOURSEru
dc.subjectJOURNALISMru
dc.subjectMEDIA LINGUISTICSru
dc.subjectMEDIA TEXTSru
dc.subjectMASS MEDIAru
dc.subjectBRITISH MASS MEDIAru
dc.subjectPOLITICAL DISCOURSEru
dc.subjectCONCEPTUAL METAPHORSru
dc.subjectCOMMUNICATION STRATEGIESru
dc.subjectPOLITICAL METAPHOROLOGYru
dc.subjectOWN-ALIENru
dc.subjectALLUSIONSru
dc.subjectPRECEDENT PHENOMENAru
dc.subjectПОЛИТИЧЕСКИЕ СЦЕНАРИИru
dc.titleПоле битвы - Брексит: лингвокогнитивный анализru
dc.title.alternativeOn the Battlefield of Brexit: Linguo-Cognitive Analysisen
dc.typeArticleen
local.localtypeСтатьяru
dc.identifier.doi10.26170/pl19-02-10-
local.description.firstpage93-
local.description.lastpage99-
Appears in Collections:Политическая лингвистика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
plin-2019-02-10.pdf1,08 MBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.