Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12575
Title: О чем расскажут письма?: урок литературы по эпистолярной повести И. Краевой "Баба Яга пишет" в 6 классе
Other Titles: What Will the Letters Tell?: A Literature Lesson on the Epistolary Novel by I. Kraeva "Baba Yaga Writes" in the 6th Grade
Authors: Бикбаева, И. С.
Bikbayeva, E. R.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Бикбаева И. С. О чем расскажут письма?: урок литературы по эпистолярной повести И. Краевой "Баба Яга пишет" в 6 классе / И. С. Бикбаева // Филологический класс. — 2019. — № 2 (56). — С. 138-141.
Abstract: The article presents a plan of a lesson on the epistolary novel by the contemporary writer I. Kraeva "Baba Yaga Writes". The work is based on the technique of "reading aloud", which allows the teach­er to elicit the children's lively response and to organize a talk. The system of questions is designed to lead the pupils to the understanding of the figurative pattern of the story. The image of the grandmother is inter­preted in the novel as an adult key person for the child who teaches them empathy and fantasy, gives them new games, and guides the transformation of the inner world of not only the main character of the novel but also of the environment. The novel is interesting not only in the problem-thematic terms, but also as a work of the epistolary genre.
В статье представлен проект урока по эпистолярной повести современной писательницы И. Краевой "Баба Яга пишет". Для освоения повести выбран методический приём "чтение вслух", что позволяет учителю вызвать живую реакцию детей и построить беседу.
Keywords: КРАЕВА ИРИНА ИВАНОВНА
БАБА ЯГА ПИШЕТ (ЭПИСТОЛЯРНАЯ ПОВЕСТЬ)
ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ
ЭПИСТОЛЯРНАЯ ПРОЗА
ЛИТЕРАТУРНЫЕ ОБРАЗЫ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ ЛИТЕРАТУРЫ
МЕТОДИКА ЛИТЕРАТУРЫ В ШКОЛЕ
ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ
ШКОЛЬНИКИ
УРОКИ ЛИТЕРАТУРЫ
ШЕСТИКЛАССНИКИ
РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА
РУССКИЕ ПИСАТЕЛЬНИЦЫ
ЛИТЕРАТУРНОЕ ТВОРЧЕСТВО
СКАЗОЧНЫЕ ПЕРСОНАЖИ
БАБА-ЯГА
ЛИТЕРАТУРНЫЕ ГЕРОИ
ПРОЕКТЫ УРОКОВ
ЧТЕНИЕ ВСЛУХ
МЕТОДИЧЕСКИЕ ПРИЕМЫ
ЭПИСТОЛЯРНЫЕ ПОВЕСТИ
ПИСЬМА
ЛИТЕРАТУРНЫЕ ЖАНРЫ
ЭПИСТОЛЯРНЫЙ ЖАНР
ЭПИСТОЛЯРИЙ
ЧТЕНИЕ ДЕТЕЙ
ДЕТСКОЕ ЧТЕНИЕ
ЧИТАТЕЛЬСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
EPISTOLARY PROSE
LIT­ERARY IMAGES
LITERARY CHARACTERS
LETTERS
RUSSIAN LITERATURE
RUSSIAN WOMEN-WRITERS
LITER­ARY ACTIVITY
METHODS OF TEACHING LITERATURE AT SCHOOL
METHODS OF TEACHING LITERATURE
LITERATURE LESSONS
УЧИТЕЛЯ ЛИТЕРАТУРЫ
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
БЕСЕДЫ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12575
DOI: 10.26170/FK19-02-18
Origin: Филологический класс. 2019. № 2 (56)
Appears in Collections:Филологический класс

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fkls-2019-02-18.pdf217,33 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.