Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12679
Title: Речевое развитие ребенка дошкольного возраста в поликультурной среде: анализ образовательной деятельности педагога
Other Titles: Speech development of a child of preschool agein a policultural environment: analysis of teacher's educational activity
Authors: Плаксина, Е. Б.
Plaksina, E. B.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Плаксина Е. Б. Речевое развитие ребенка дошкольного возраста в поликультурной среде: анализ образовательной деятельности педагога / Е. Б. Плаксина // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 6. — С. 19-23.
Abstract: The article offers an analysis of the educational activities of the teacher in the implementation of the educational field “Speech development” in a multicultural environment in preschool educational organizations in order to determine the orientation of the teaching staff at various categories of children in the group regarding the level of Russian, since Russian is the language of education the territory of the Russian Federation. The author designates three categories of children in pre-school educational organizations: children, native speakers of the Russian language; children are bilingual; children, speakers of another language, not owning the Russian language system. Observations of the implementation of educational activities by teachers are described.
В статье предлагается анализ образовательной деятельности педагога при реализации образовательной области "Речевое развитие" в условиях поликультурной среды в дошкольных образовательных организациях с целью определения ориентированности педагогического коллектива на различные категории детей в группе относительно уровня владения русским языком.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА
ПОЛИКУЛЬТУРНАЯ СРЕДА
ДОШКОЛЬНИКИ
НОСИТЕЛИ ЯЗЫКА
РУССКИЙ ЯЗЫК
ДЕТИ-БИЛИНГВЫ
БИЛИНГВИЗМ
РУССКИЙ ЯЗЫК КАК ИНОСТРАННЫЙ
РЕЧЕВОЕ РАЗВИТИЕ
РАЗВИТИЕ РЕЧИ
ДЕТСКАЯ РЕЧЬ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС
ПЕДАГОГИ
ДОШКОЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ОРГАНИЗАЦИИ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
MULTICULTURAL ENVIRONMENT
PRESCHOOLERS
NATIVE SPEAKERS
RUSSIAN LANGUAGE
BILINGUAL CHILDREN
BILINGUALISM
RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE
SPEECH DEVELOPMENT
EDUCATIONAL ACTIVITIES
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12679
DOI: 10.26170/po19-06-02
Origin: Педагогическое образование в России. 2019. № 6
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2019-06-02.pdf390,43 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.