Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12684
Title: | Диагностика сформированности управленческих умений будущих руководителей образовательных организаций в процессе подготовки в вузе |
Other Titles: | Diagnostics of formulated management the skillsof future educational leaders organizationsin the process of training in the university |
Authors: | Москвин, С. Н. Moskvin, S. N. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Москвин С. Н. Диагностика сформированности управленческих умений будущих руководителей образовательных организаций в процессе подготовки в вузе / С. Н. Москвин // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 6. — С. 46-51. |
Abstract: | The relevance of the study is due to the search for optimal tools to assess the formation of professionally-oriented management skills of future leaders of educational organizations. Modernization of education in the new environment requires the heads of educational organizations of different levels of appropriate management skills. The problem of research: what are the criteria, indicators and evaluation tools for the diagnosis of the formation of management skills of future leaders of educational organizations, formed in terms of University training? The research is aimed at solving this scientific problem. Analyzing the requirements to the modern head of education, best practices of management. Актуальность исследования обусловлена поиском оптимальных инструментов оценки сформированности профессиональноориентированных управленческих умений будущих руководителей образовательных организаций. Модернизация образования в новых условиях требует от руководителей образовательных организаций разных уровней соответствующих управленческих умений. Проблема исследования: каковы критерии, показатели и оценочные средства для диагностики сформированности управленческих умений будущих руководителей образовательных организаций, формируемые в условиях вузовской подготовки? Исследование нацелено на решение данной научной проблемы. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА — РОССИЯ ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ДИАГНОСТИКА ПРОФЕССИОНАЛЬНО ОРИЕНТИРОВАННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ УПРАВЛЕНЧЕСКИЕ УМЕНИЯ ПОКАЗАТЕЛИ СФОРМИРОВАННОСТИ УМЕНИЙ СРЕДСТВА ОЦЕНИВАНИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ УСЛОВИЯ УЧЕБНЫЙ ПРОЦЕСС ВЫСШИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ ПОДГОТОВКА РУКОВОДИТЕЛЕЙ РУКОВОДИТЕЛИ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ ОРГАНИЗАЦИЙ PEDAGOGICAL DIAGNOSTICS PROFESSIONALLY ORIENTED EDUCATION MANAGEMENT SKILLS SKILLS DEVELOPMENT INDICATORS ASSESSMENT TOOLS PEDAGOGICAL CONDITIONS HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS LEADERSHIP TRAINING HEADS OF EDUCATIONAL ORGANIZATIONS |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12684 |
DOI: | 10.26170/po19-06-05 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2019. № 6 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2019-06-05.pdf | 516,29 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.