Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14302
Title: | Формирование ценностного отношения к здоровью у обучающихся в процессе духовно-нравственного воспитания |
Other Titles: | Formation of value attitude to health at students in the process of spiritual and moral education |
Authors: | Бачинин, И. В. Бородина, Е. Н. Погорелов, С. Т. Bachinin, I. V. Borodina, E. N. Pogorelov, S. T. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Бачинин И. В. Формирование ценностного отношения к здоровью у обучающихся в процессе духовно-нравственного воспитания / И. В. Бачинин, Е. Н. Бородина, С. Т. Погорелов // Педагогическое образование в России. — 2020. — № 3. — С. 105-114. |
Abstract: | The article considers the possibilities of forming a value-based attitude to health among students of adolescents by means of spiritual and moral education, the condition of which is their personal resistance to negative dependencies В статье рассмотрены возможности формирования средствами духовно-нравственного воспитания у обучающихся подросткового возраста ценностного отношения к здоровью, условием которого выступает их личностная устойчивость к негативным зависимостям |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ОБЩЕОБОАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ВОСПИТАНИЯ ЦЕННОСТНЫЕ ОТНОШЕНИЯ ДУХОВНО-НРАВСТВЕННОЕ ВОСПИТАНИЕ ЗДОРОВЬЕ ДЕТЕЙ ЗДОРОВЬЕСБЕРЕЖЕНИЕ СОХРАНЕНИЕ ЗДОРОВЬЯ ТРЕЗВЕННОЕ ПРОСВЕЩЕНИЕ ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ ПОДРОСТКИ ДУХОВНОСТЬ VALUE ATTITUDE SPIRITUAL AND MORAL EDUCATION SOBER EDUCATION RESISTANCE TO NEGATIVE DEPENDENCIES НРАВСТВЕННОСТЬ |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14302 |
DOI: | 10.26170/po20-03-12 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2020. № 3 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2020-03-12.pdf | 771,46 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.