Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14325
Title: | Социокультурная адаптация иностранных студентов в образовательной среде университетов Томска |
Other Titles: | Sociocultural adaptation among international students in Tomsk universities |
Authors: | Дмитриенко, Н. А. Коваленко, Н. С. Васильева, С. Л. Абрамова, А. А. Dmitrienko, N. A. Kovalenko, N. S. Vasilyeva, S. L. Abramova, A. A. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Социокультурная адаптация иностранных студентов в образовательной среде университетов Томска / Н. А. Дмитриенко, Н. С. Коваленко, С. Л. Васильева, А. А. Абрамова // Педагогическое образование в России. — 2020. — № 4. — С. 100-105. |
Abstract: | The article presents a research devoted to the study of the basic theories, methodology and specific nature of the foreign students' sociocultural adaptation to the new educational environment in Tomsk universities. В статье представлено исследование, посвященное анализу теоретико-методологических основ содержания и специфики социокультурной адаптации иностранных студентов к образовательной среде вузов города Томска. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА — РОССИЯ — ТОМСК ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ СОЦИОКУЛЬТУРНАЯ АДАПТАЦИЯ ИНОСТРАННЫЕ СТУДЕНТЫ АДАПТАЦИЯ СТУДЕНТОВ КУЛЬТУРНЫЙ ШОК СОЦИОКУЛЬТУРА КУЛЬТУРНАЯ ИДЕНТИЧНОСТЬ АККУЛЬТУРАЦИОННЫЕ СТРАТЕГИИ ВЫСШИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ SOCIOCULTURAL ADAPTATION FOREIGN STUDENTS ADAPTATION OF STUDENTS CULTURE SHOCK SOCIOCULTURE CULTURAL IDENTITY ACCULTURATION STRATEGIES HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14325 |
DOI: | 10.26170/po20-04-12 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2020. № 4 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2020-04-12.pdf | 811,24 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.