Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14810
Title: Звучание "парижской ноты" в русской поэзии 2000-х гг.
Other Titles: The reverberation of "Paris note" in the Russian poetry of 2000s
Authors: Барковская, Н. В.
Barkovskaya, N. V.
Issue Date: 2011
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Барковская Н. В. Звучание "парижской ноты" в русской поэзии 2000-х гг. / Н. В. Барковская // Уральский филологический вестник. Серия: Русская литература XX-XXI веков: направления и течения. — 2011. — Вып. 12. — С. 193-205. — До 2012 г. издание называлось "Русская литература XX-XXI веков: направления и течения".
Abstract: The author of the article characterizes the main features of poetics called "Paris note", the most brilliant phenomenon in the literature of Russian immigration 1920-1930s. The author points out the stylistic similarity of "Paris note" and elegiac line in contemporary poetry, which is determined by similar psychological complex of "deprivation of motherland" in post Soviet period. The traditions of "Paris note" turned out to be in demand in the new situation of global collapse in Russian history.
Keywords: ЛИТЕРАТУРОВЕДЕНИЕ
СОВРЕМЕННАЯ РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА — РОССИЯ — 21 В. 2000-Е ГГ.
РУССКАЯ ПОЭЗИЯ
РУССКИЕ ПОЭТЫ
ЛИТЕРАТУРНАЯ ЭМИГРАЦИЯ
ЛИТЕРАТУРНЫЕ ТРАДИЦИИ
ПОЭТИЧЕСКИЙ МИР
РОДИНА
СТИХОТВОРЕНИЯ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14810
Origin: Уральский филологический вестник. Серия: Русская литература XX-XXI веков: направления и течения. 2011. Вып. 12
Appears in Collections:Уральский филологический вестник

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ufv-2011-12-21.pdf209,9 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.