Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14847
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Елисеева, М. Б. | ru |
dc.contributor.author | Eliseeva, M. | en |
dc.date.accessioned | 2020-12-25T09:45:37Z | - |
dc.date.available | 2020-12-25T09:45:37Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.citation | Елисеева М. Б. Усвоение полисемии и омонимии: к вопросу об отношении ребенка к асимметрии языкового знака / М. Б. Елисеева // Уральский филологический вестник. — 2013. — Вып. 4. — С. 29-41. | ru |
dc.identifier.issn | 2306-7462 | - |
dc.identifier.uri | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14847 | - |
dc.description.abstract | Perception and production by children of early andpreschool age of figurative senses of words and homonyms areanalyzed in the article. The author advances the thought of the ambiguous relation of children to a phenomenon of asymmetry of a language sign. | en |
dc.description.abstract | В статье анализируется восприятие и продуцирование детьми раннего и дошкольного возраста переносных значений слов и омонимов. Автором развивается мысль о неоднозначном отношении детей к феномену асимметрии языкового знака. | ru |
dc.format.mimetype | application/pdf | en |
dc.language.iso | ru | en |
dc.publisher | Уральский государственный педагогический университет | ru |
dc.relation.ispartof | Уральский филологический вестник. 2013. Вып. 4 | ru |
dc.subject | ЯЗЫКОЗНАНИЕ | ru |
dc.subject | ПСИХОЛИНГВИСТИКА | ru |
dc.subject | ВОСПРИЯТИЕ РЕЧИ | ru |
dc.subject | ПРОДУЦИРОВАНИЕ РЕЧИ | ru |
dc.subject | ВАРИАТИВНОСТЬ РЕЧЕВОГО ОНТОГЕНЕЗА | ru |
dc.subject | МНОГОЗНАЧНОСТЬ СЛОВ | ru |
dc.subject | ОМОНИМИЯ | ru |
dc.subject | ЯЗЫКОВАЯ РЕФЛЕКСИЯ | ru |
dc.subject | ПОЛИСЕМИЯ | ru |
dc.subject | СИММЕТРИЯ ЯЗЫКОВОГО ЗНАКА | ru |
dc.subject | АСИММЕТРИЯ ЯЗЫКОВОГО ЗНАКА | ru |
dc.subject | POLYSEMY | ru |
dc.subject | HOMONYMY | ru |
dc.subject | LANGUAGE REFLECTION | ru |
dc.subject | ЯЗЫКОВЫЕ ЗНАКИ | ru |
dc.subject | ДЕТСКАЯ РЕЧЬ | ru |
dc.subject | РАННИЙ ВОЗРАСТ | ru |
dc.subject | ДОШКОЛЬНИКИ | ru |
dc.title | Усвоение полисемии и омонимии: к вопросу об отношении ребенка к асимметрии языкового знака | ru |
dc.title.alternative | Acquiring of polysemy and homonymy: to aquestion of the relation of the child to asymmetry of a language sign | en |
dc.type | Article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
local.localtype | Статья | ru |
local.identifier.bibrec | RU/USPU/ARTICLES/163157 | - |
Appears in Collections: | Уральский филологический вестник |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ufv-2013-04-03.pdf | 210,72 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show simple item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.