Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14937
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКогут, К. С.ru
dc.contributor.authorKogut, K. S.en
dc.date.accessioned2021-01-23T16:52:02Z-
dc.date.available2021-01-23T16:52:02Z-
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationКогут К. С. "Чего не зрят равнодушные очи": от письменных работ к постижению литературы в 9 классе / К. С. Когут // Филологический класс. — 2020. — Т. 25, № 3. — С. 232-243.ru
dc.identifier.issn2071-2405
dc.identifier.urihttp://elar.uspu.ru/handle/uspu/14937-
dc.description.abstractВ статье рассматривается восприятие школьниками произведений А. С. Пушкина и М. Ю. Лермонтова на уроках литературы.ru
dc.description.abstractThe purpose of the article is to discover the tendencies in the perception by schoolchildren of the curriculum works of Pushkin and Lermontov and to outline the possible ways of their thoughtful comprehension in practical school teaching. The author presents multilevel learning assignments for three themes of the school literature course in the ninth grade: “Anchar” by A. Pushkin, a comparison of two masterpieces of his love lyrics, a fragment of a lesson dedicated to “The Hero of Our Time” by M. Yu. Lermontov and analyzes extracts from written works and essays. The three different themes are united by the form of work with a piece of fiction - slow reading. Questions addressed to students bring them back to the word of the writer, prompting reflection and rereading.en
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoruen
dc.publisherУральский государственный педагогический университетru
dc.relation.ispartofФилологический класс. 2020. Т. 25, № 3ru
dc.subjectПУШКИН АЛЕКСАНДР СЕРГЕЕВИЧru
dc.subjectЛЕРМОНТОВ МИХАИЛ ЮРЬЕВИЧru
dc.subjectАНЧАР (СТИХОТВОРЕНИЕ)ru
dc.subjectГЕРОЙ НАШЕГО ВРЕМЕНИ (РОМАН)ru
dc.subjectОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКАru
dc.subjectОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛАru
dc.subjectМЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВru
dc.subjectРУССКАЯ ЛИТЕРАТУРАru
dc.subjectМЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ ЛИТЕРАТУРЫru
dc.subjectМЕТОДИКА ЛИТЕРАТУРЫ В ШКОЛЕru
dc.subjectУРОКИ ЛИТЕРАТУРЫru
dc.subjectШКОЛЬНИКИru
dc.subjectДЕВЯТИКЛАССНИКИru
dc.subjectРУССКИЕ ПИСАТЕЛИru
dc.subjectРУССКИЕ ПОЭТЫru
dc.subjectСТИХОТВОРЕНИЯru
dc.subjectРОМАНЫru
dc.subjectМЕДЛЕННОЕ ЧТЕНИЕru
dc.subjectШКОЛЬНЫЕ СОЧИНЕНИЯru
dc.subjectПИСЬМЕННЫЕ РАБОТЫru
dc.subjectНАПИСАНИЕ СОЧИНЕНИЙru
dc.subjectОБУЧЕНИЕ СОЧИНЕНИЮru
dc.subjectВОСПРИЯТИЕ ЛИТЕРАТУРЫru
dc.subjectСОЧИНЕНИЯ ПО ЛИТЕРАТУРЕru
dc.subjectПИСЬМЕННЫЕ ЗАДАНИЯru
dc.subjectPOETRY LESSONru
dc.subjectSLOW READINGru
dc.subjectTEACHING COMPOSITIONru
dc.title"Чего не зрят равнодушные очи": от письменных работ к постижению литературы в 9 классеru
dc.title.alternative"What Indifferent Eyes Can Not Sight": From Written Works to the Understanding of Literature in the 9th Gradeen
dc.typeArticleen
local.localtypeСтатьяru
dc.identifier.doi10.26170/FK20-03-20
Appears in Collections:Филологический класс

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fkls-2020-03-20.pdf281,11 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.