Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14938
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗейферт, Е. И.ru
dc.contributor.authorSeifert, E. I.en
dc.date.accessioned2021-01-23T16:52:02Z-
dc.date.available2021-01-23T16:52:02Z-
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationЗейферт Е. И. Дидактизация литературы российских немцев: занятие по поэме Виктора Кляйна "Jungengespräch" / Е. И. Зейферт // Филологический класс. — 2020. — Т. 25, № 3. — С. 244-250.ru
dc.identifier.issn2071-2405
dc.identifier.urihttp://elar.uspu.ru/handle/uspu/14938-
dc.description.abstractВ статье представлен конспект занятия по творчеству поэта - российского немца Виктора Кляйна.ru
dc.description.abstractOne of the urgent problems of studying national literatures is the need for didactization of literary works. Such a problem is faced by the literature of Russian Germans. In order for Russian-German literature to become a subject of study at school lessons, as well as at universities, it is important not only to organize the process, but also to didacticize it, i.e. to create the necessary methods support materials of the lessons. The reader is offered a plan-summary of the work of the author - Russian German Victor Klein. The purpose of the study is to consider the content and structure of Victor Klein's poem “Jungengespräch” in the aspect of didactization. The aim of the lesson is to stimulate a holistic analysis of the poem “Jungengespräch” in the context of the artistic originality of Victor Klein's poetry.en
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoruen
dc.publisherУральский государственный педагогический университетru
dc.relation.ispartofФилологический класс. 2020. Т. 25, № 3ru
dc.subjectКЛЯЙН ВИКТОР ГЕОРГИЕВИЧru
dc.subjectJUNGENGESPRÄCH (ПОЭМА)ru
dc.subjectОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКАru
dc.subjectВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕru
dc.subjectМЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВru
dc.subjectНАЦИОНАЛЬНАЯ ЛИТЕРАТУРАru
dc.subjectМЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ ЛИТЕРАТУРЫru
dc.subjectМЕТОДИКА ЛИТЕРАТУРЫ В ВУЗЕru
dc.subjectРОССИЙСКИЕ НЕМЦЫru
dc.subjectПОЭТЫru
dc.subjectПОЭТИЧЕСКОЕ ТВОРЧЕСТВОru
dc.subjectПОЭТИЧЕСКИЕ ЖАНРЫru
dc.subjectПОЭМЫru
dc.subjectКОНСПЕКТЫ ЗАНЯТИЙru
dc.subjectПЛАНЫ-КОНСПЕКТЫru
dc.subjectСТУДЕНТЫru
dc.subjectЛИТЕРАТУРА РОССИЙСКИХ НЕМЦЕВru
dc.subjectНЕМЕЦКОЯЗЫЧНАЯ ЛИТЕРАТУРАru
dc.subjectДИДАКТИЗАЦИЯ ЛИТЕРАТУРЫru
dc.subjectУЧЕБНЫЕ МАТЕРИАЛЫru
dc.subjectХУДОЖЕСТВЕННОЕ СВОЕОБРАЗИЕru
dc.subjectLITERATURE OF RUSSIAN GERMANSru
dc.subjectNATIONAL LITERATUREru
dc.subjectDIDACTICIZATIONru
dc.subjectLESSON PLAN-SUMMARYru
dc.titleДидактизация литературы российских немцев: занятие по поэме Виктора Кляйна "Jungengespräch"ru
dc.title.alternativeDidactization of the Russian Germans'Literature: A Lesson on Victor Klein's Poem "Jungengespräch"en
dc.typeArticleen
local.localtypeСтатьяru
dc.identifier.doi10.26170/FK20-03-21
Appears in Collections:Филологический класс

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fkls-2020-03-21.pdf266,45 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.