Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15001
Title: Лексический взрыв в речи ребенка раннего возраста как стимул развития морфологии
Other Titles: Lexical explosion in the speech of the young children as a stimulus of the development of morphology
Authors: Елисеева, М. Б.
Eliseeva, M.
Issue Date: 2015
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Елисеева М. Б. Лексический взрыв в речи ребенка раннего возраста как стимул развития морфологии / М. Б. Елисеева // Уральский филологический вестник. Серия: Язык. Система. Личность: Лингвистика креатива. — 2015. — № 1. — С. 65-75.
Abstract: В статье рассматриваются различные точки зрения на лексический взрыв в речи ребенка раннего возраста: его наличие, особенности, роль в усвоении морфологии. Анализируются речь двух девочек, у которых отмечалось наличие лексического взрыва, способствовавшего усвоению морфологии.
This article discusses different views on lexical explosion in the speech of the young children: its presence, characteristics, role in the development of morphology. The features of speech of the two girls are analyzed. Their speech was characterized by the existence of vocabulary spurt which facilitate the acquisition of morphology.
Keywords: ЯЗЫКОЗНАНИЕ
ПСИХОЛИНГВИСТИКА
ДЕТИ РАННЕГО ВОЗРАСТА
ОСВОЕНИЕ ЯЗЫКА
ДЕТСКАЯ РЕЧЬ
РАЗВИТИЕ РЕЧИ
РЕЧЕВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
УСТНАЯ РЕЧЬ
МОРФОЛОГИЯ РУССКОГО ЯЗЫКА
ЛЕКСИКОЛОГИЯ РУССКОГО ЯЗЫКА
ЛЕКСИЧЕСКИЙ ВЗРЫВ
МОРФОЛОГИЧЕСКИЙ ВЗРЫВ
ДЕТСКИЙ ЛЕКСИКОН
РАННИЙ ВОЗРАСТ
ЛЕКСИЧЕСКОЕ РАЗВИТИЕ
ПАССИВНЫЙ ЛЕКСИКОН
АКТИВНЫЙ ЛЕКСИКОН
ЛЕКСИЧЕСКИЕ ЕДИНИЦЫ
LANGUAGE ACQUISITION
PASSIVE AND ACTIVE LEXICON
VOCABULARY SPURT
MORPHOLOGICAL EXPLOSION
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15001
Origin: Уральский филологический вестник. Серия: Язык. Система. Личность: Лингвистика креатива. 2015. № 1
Appears in Collections:Уральский филологический вестник

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ufvlk-2015-01-06.pdf327,87 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.