Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15624
Title: Билингвизм - новый феномен дошкольного образования
Other Titles: Bilinguvism - new phenomenon of preschool education
Authors: Молчанов, С. Г.
Molchanov, S. G.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Молчанов С. Г. Билингвизм - новый феномен дошкольного образования / С. Г. Молчанов // Филологическое образование в период детства : ежегодник. — 2019. — № 26. — С. 108-112.
Abstract: В статье представляется описание нового феномена в дошкольном образовании - билингвизм; изложены теоретические основания практик управления формированием социализованности и гражданственности детей с неродным русским языком с учетом феномена «билингвизм» и его явленностью в актуальном российском дошкольном образовании.
The article presents a description of a new phenomenon in preschool education -bilingualism; sets out the theoretical foundations of the practices of managing the formation of socialization and citizenship of children with non-native Russian language, taking into account the phenomenon of “bilingualism” and its manifestation in the current Russian preschool education.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ
ДОШКОЛЬНИКИ
ДОШКОЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ УЧРЕЖДЕНИЯ
БИЛИНГВИЗМ
ДЕТИ-БИЛИНГВЫ
ДВУЯЗЫЧИЕ
СОЦИАЛИЗАЦИЯ ДЕТЕЙ
СОЦИАЛЬНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ
БИЛИНГВАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
BILINGUALISM
BILINGUAL CHILDREN
BILINGUALISM
PRESCHOOLERS
SOCIALIZATION OF CHILDREN
SOCIAL COMPETENCIES
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15624
Origin: Филологическое образование в период детства : ежегодник. 2019. № 26
Appears in Collections:Филологическое образование в период детства

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fopd-2019-26-16.pdf457,79 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.