Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16200
Title: | Анализ классификации граффити: опыт России и Китая |
Other Titles: | Analysis of Graffiti Classification: The Experience of Russia and China |
Authors: | Порозов, Р. Ю. Клюсова, П. С. Porozov, R. Y. Klyusova, P. S. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Порозов Р. Ю. Анализ классификации граффити: опыт России и Китая / Р. Ю. Порозов, П. С. Клюсова // Политическая лингвистика. — 2021. — № 5 (89). — С. 151-156. |
Abstract: | В статье представлен кросс-культурный анализ настенных изображениях городского пространства России и Китая. One of the main research tasks set by the authors of the article is the search for thematic dominants in wall drawings of the urban space of Russia and China. The paper attempts at a cross-cultural analysis of the phenomenon of graffiti. The article reveals the problems of the status of street art in China and Russia, and also examines the positions of some American researchers regarding the position of graffiti in urban space and the motivation of street artists. |
Keywords: | ЯЗЫКОЗНАНИЕ СОЦИОЛИНГВИСТИКА РОССИЯ КНР КИТАЙСКАЯ НАРОДНАЯ РЕСПУБЛИКА КИТАЙ ГРАФФИТИ МОЛОДЕЖНЫЕ СУБКУЛЬТУРЫ МОЛОДЕЖЬ ВАНДАЛИЗМ ВАНДАЛЬНОЕ ПОВЕДЕНИЕ ВАНДАЛЬНЫЕ ПРАКТИКИ СТРИТ-АРТ КРОСС-КУЛЬТУРНЫЙ АНАЛИЗ КЛАССИФИКАЦИЯ ГРАФФИТИ ФЕНОМЕН ГРАФФИТИ НАСТЕННЫЕ ИЗОБРАЖЕНИЯ ГОРОДСКОЕ ПРОСТРАНСТВО УЛИЧНОЕ ИСКУССТВО ГРАФИЧЕСКОЕ ИСКУССТВО УЛИЧНЫЕ ХУДОЖНИКИ ДЕСТРУКТИВНОЕ ПОВЕДЕНИЕ ГОРОДА СОЦИОКУЛЬТУРА СОЦИОКУЛЬТУРНЫЕ ПРОЦЕССЫ ТВОРЧЕСКОЕ САМОВЫРАЖЕНИЕ GRAFFITI YOUTH SUBCULTURES VANDALISM VANDAL BEHAVIOR VANDAL PRACTICES CROSS-CULTURAL ANALYSIS STREET ART |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16200 |
DOI: | 10.26170/1999-2629_2021_05_17 |
Origin: | Политическая лингвистика. 2021. № 5 (89) |
Appears in Collections: | Политическая лингвистика |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
plin-2021-05-17.pdf | 975,45 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.