Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16551
Title: | Художественное своеобразие комикса: образовательный потенциал |
Other Titles: | Artistic Universality of the Comic: Educational Potential |
Authors: | Симбирцева, Н. А. Корякина, Е. В. Simbirtseva, N. A. Koryakina, E. V. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Симбирцева Н. А. Художественное своеобразие комикса: образовательный потенциал / Н. А. Симбирцева, Е. В. Корякина // Педагогическое образование в России. — 2021. — № 6. — С. 35-41. |
Abstract: | Авторы обращаются к анализу зарубежных и отечественных исследований в области комикса и природы его создания. Метод систематизации информации используется в качестве основного и необходим для обоснования целесообразности использования актуальных форм визуального текста в образовательном процессе. В тексте авторы сосредоточивают свое внимание на структурно-содержательном потенциале комикса, который в западноевропейской традиции уже на протяжении нескольких десятилетий используется как средство обучения. В отечественной традиции комикс приобрел популярность особенно среди молодого поколения как форма и практика современного чтения. The authors turn to the analysis of foreign and domestic research in the field of comics and the nature of its creation. The method of systematizing information is used as the main one and is necessary to substantiate the expediency of using actual forms of visual text in the educational process. In the text, the authors focus their attention on the structural and content potential of comics, which have been used as a teaching tool in the Western European tradition for several decades. In the Russian tradition, comics have gained popularity, especially among the younger generation, as a form and practice of modern reading. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ КОМИКСЫ ЯЗЫК КОМИКСОВ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПОТЕНЦИАЛ ХУДОЖЕСТВЕННОЕ СВОЕОБРАЗИЕ ВИЗУАЛЬНЫЕ ТЕКСТЫ ВИЗУАЛЬНЫЙ ЯЗЫК ВИЗУАЛЬНАЯ ИНФОРМАЦИЯ ПОЛИХУДОЖЕСТВЕННЫЙ ПОДХОД СРЕДСТВА ОБУЧЕНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС УЧЕБНАЯ МОТИВАЦИЯ COMICS THE LANGUAGE OF COMICS EDUCATIONAL POTENTIAL ARTISTIC ORIGINALITY VISUAL TEXTS VISUAL LANGUAGE VISUAL INFORMATION POLYARTISTIC APPROACH MEANS OF EDUCATION EDUCATIONAL PROCESS LEARNING MOTIVATION |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16551 |
DOI: | 10.26170/2079-8717_2021_06_04 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2021. № 6 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2021-06-04.pdf | 516,32 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.