Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16607
Title: Навигационные стратегии при ориентации молодежи в среде мегаполиса
Other Titles: Navigation Strategies for Orientation of Young Adults in the Environment of Megalopolis
Authors: Матвеева, А. И.
Кружкова, О. В.
Matveeva, A. I.
Kruzhkova, O. V.
Issue Date: 2022
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Матвеева А. И. Навигационные стратегии при ориентации молодежи в среде мегаполиса / А. И. Матвеева, О. В. Кружкова // Педагогическое образование в России. — 2022. — № 1. — С. 137-144.
Abstract: Целью данной статьи явилось выявление эмпирическим путем особенностей навигационных стратегий молодых людей в среде крупного мегаполиса на примере города Екатеринбурга. Исследование было проведено в рамках лабораторного эксперимента с применением айтрекера Tobii Pro Spectrum с демонстрацией электронной карты города Екатеринбурга. Респондентам предлагалось с учетом передвижения пешком проложить путь от начальной точки маршрута к конечной точке путем перемещения взгляда по карте.
The purpose of this article was to empirically identify the features of the navigation strategies of young people in the environment of a large metropolis using the example of the Ekaterinburg. The study was carried out as part of a laboratory experiment using the Tobii Pro Spectrum eye tracker with a demonstration of an electronic map of the Ekaterinburg. The respondents were asked, taking into account the movement on foot, to pave the way from the starting point of the route to the final point by moving their eyes across the map.
Keywords: ПСИХОЛОГИЯ
СОЦИАЛЬНАЯ ПСИХОЛОГИЯ
РОССИЯ — ЕКАТЕРИНБУРГ
МОЛОДЕЖЬ
ГОРОДСКАЯ СРЕДА
НАВИГАЦИОННЫЕ СТРАТЕГИИ
ПОИСК ПУТИ
ОПТИМАЛЬНЫЕ МАРШРУТЫ
КОГНИТИВНАЯ КАРТОГРАФИЯ
ПРОСТРАНСТВЕННОЕ КАРТОГРАФИРОВАНИЕ
СРЕДОВОЕ ЗНАНИЕ
YOUNG PEOPLE
URBAN ENVIRONMENT
NAVIGATION STRATEGIES
PATH FINDING
OPTIMAL ROUTES
COGNITIVE CARTOGRAPHY
ENVIRONMENTAL KNOWLEDGE
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16607
DOI: 10.26170/2079-8717_2022_01_16
Origin: Педагогическое образование в России. 2022. № 1
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2022-01-16.pdf333,62 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.