Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17621
Title: | Драма Э. Бульвера-Литтона "Деньги" в творческом восприятии И. С. Тургенева |
Other Titles: | Ivan Turgenev's Interpretation of the Play "Money" by Edward Bulwer-Lytton |
Authors: | Волков, И. О. Volkov, I. O. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Волков И. О. Драма Э. Бульвера-Литтона "Деньги" в творческом восприятии И. С. Тургенева / И. О. Волков // Филологический класс. — 2022. — Т. 27, № 4. — С. 99-111. |
Abstract: | Статья посвящена проблеме восприятия И. С. Тургеневым английской литературы. В центре внимания находится драматическое творчество Э. Бульвера-Литтона, ставшее объектом творческой рефлексии русского писателя. The article deals with Ivan Turgenev's attitude to English Literature. The focus of the study is on the comic play of Edward Bulwer-Lytton, which became the object of the Russian writer's reflection in 1840s, firstly, as a reader and later as a creator. |
Keywords: | ТУРГЕНЕВ ИВАН СЕРГЕЕВИЧ БУЛВЕР-ЛИТТОН ЭДУАРД ДЖОРДЖ ДЕНЬГИ (ПЬЕСА) БЕЗДЕНЕЖЬЕ (ПЬЕСА) ГДЕ ТОНКО, ТАМ И РВЕТСЯ (ПЬЕСА) ЛИТЕРАТУРОВЕДЕНИЕ РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА XIX В. ЛИТЕРАТУРА ЕВРОПЫ — АНГЛИЯ — ВЕЛИКОБРИТАНИЯ АНГЛИЙСКАЯ ЛИТЕРАТУРА АНГЛИЙСКИЕ ПИСАТЕЛИ ДРАМАТУРГИЯ ДРАМАТУРГИ РУССКИЕ ПИСАТЕЛИ ЛИТЕРАТУРНОЕ ТВОРЧЕСТВО ЛИТЕРАТУРНЫЕ ЖАНРЫ ЛИТЕРАТУРНЫЕ СЮЖЕТЫ ЛИТЕРАТУРНЫЕ ОБРАЗЫ ЛИТЕРАТУРНЫЕ ГЕРОИ КОМЕДИИ ПЬЕСЫ СОЦИАЛЬНО-ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ДРАМЫ ТВОРЧЕСКОЕ ВОСПРИЯТИЕ ТВОРЧЕСКАЯ РЕФЛЕКСИЯ ДРАМАТИЧЕСКОЕ ТВОРЧЕСТВО ЛИТЕРАТУРНЫЕ МОТИВЫ RUSSIAN WRITERS LITERARY CREATIVE ACTIVITY LITERARY GENRES LITERARY PLOTS LITERARY IMAGES ENGLISH LITERATURE ENGLISH WRITERS DRAMA DRAMATISTS PLAYS |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17621 |
DOI: | 10.51762/1FK-2022-27-04-09 |
WoS: | 000919609600009 |
SCOPUS: | 85145460328 |
Origin: | Филологический класс. 2022. Т. 27, № 4 |
Appears in Collections: | Филологический класс |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fkls-2022-04-09.pdf | 333,75 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.