Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2704
Title: Имажитивная реклама: измерение эмоционального воздействия (на примере рекламы парфюмерной продукции)
Other Titles: Imagitive advertising: measurement of emotional influence (on the example of advertising of perfumery)
Authors: Терских, М. В.
Terskikh, M. V.
Issue Date: 2014
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Терских М. В. Имажитивная реклама: измерение эмоционального воздействия (на примере рекламы парфюмерной продукции) / М. В. Терских // Лингвокультурология. — Екатеринбург, 2014. — Вып. 8. — С. 159-163.
Abstract: In article the typical discourse practices used in advertising texts at positioning and advance of objects of perfumery are considered. In the discourse of perfumery advertising informing about real consumer properties of a product is almost impracticable task that causes the appeal of the sender to a format of imagitive advertising - advertising in which the emotional component plays a key role. The author considers methods of creation of an emotional image in perfumery advertising, researches the basic strategy of communicative influence used in promotion of products of this commodity category.
В статье исследуются типичные дискурсивные практики, используемые в рекламных текстах при позиционировании и продвижении парфюмерной продукции. В дискурсе парфюмерной рекламы информирование о реальных потребительских свойствах продукта предстает как практически невыполнимая задача, что обусловливает обращение адресанта к формату имажитивной рекламы - рекламы, в которой эмоциональная составляющая играет ключевую роль. Автор рассматривает приемы создания эмоционального образа в рекламе парфюмерии, выделяет базовые стратегии коммуникативного воздействия, используемые при продвижении продуктов данной товарной категории.
Keywords: DISCOURSE PRACTICES
ADVERTISING DISCOURSE
IMAGITIVE ADVERTISING
POSITIONING
ДИСКУРСИВНАЯ ПРАКТИКА
РЕКЛАМНЫЙ ДИСКУРС
ИМАЖИТИВНАЯ РЕКЛАМА
ПОЗИЦИОНИРОВАНИЕ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2704
Origin: Лингвокультурология. Вып. 8. — Екатеринбург, 2014.
Appears in Collections:Лингвокультурология

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
licu-2014-08-26.pdf487,61 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.