Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2729
Title: Апелляция к юмору vs апелляция к страху в дискурсе социальной рекламы
Other Titles: Appealing to fear vs appealing to humor in PSA discourse
Authors: Терских, М. В.
Terskikh, M. V.
Issue Date: 2015
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Терских М. В. Апелляция к юмору vs апелляция к страху в дискурсе социальной рекламы / М. В. Терских // Лингвокультурология. — Екатеринбург, 2015. — Вып. 9. — С. 230-255.
Abstract: This paper describes and systemizes pragmatic and linguistic peculiarities of appealing to fear and humor as counter-directed strategies of increasing PSA texts effectiveness. The author analyzes statements representing speech genres of warning / threat (appeal to fear) or speech genre of joke (appeal to humor), defines pragmatic and linguistic characteristics thereof and reveals typical methods of creation of comical effect in PSA texts.
В статье в сопоставительном аспекте рассматриваются базовые стратегии воздействия, используемые авторами текстов социальной рекламы, - апелляция к страху и апелляция к юмору. Автор определяет специфику апелляции к юмору в социальной рекламе, выявляет типичные приемы создания комического.
Keywords: PSA DISCOURSE
APPEAL TO FEAR
APPEAL TO HUMOR
LANGUAGE GAME
EFFECTIVENESS
СОЦИАЛЬНАЯ РЕКЛАМА
АПЕЛЛЯЦИЯ К ЮМОРУ
АПЕЛЛЯЦИЯ К СТРАХУ
ЯЗЫКОВАЯ ИГРА
ЭФФЕКТИВНОСТЬ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2729
Origin: Лингвокультурология. Вып. 9. — Екатеринбург, 2015.
Appears in Collections:Лингвокультурология

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
licu-2015-09-21.pdf2,52 MBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.