Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2730
Title: Качества хорошей речи в туристической рекламе: диагностирующий эксперимент
Other Titles: Qualities of good speech in tourist ads: diagnostic experiment
Authors: Руженцева, Н. Б.
Ямбаршева, Е. Г.
Ruzhentseva, N. B.
Yambarsheva, E. G.
Issue Date: 2007
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Руженцева Н. Б. Качества хорошей речи в туристической рекламе: диагностирующий эксперимент / Н. Б. Руженцева, Е. Г. Ямбаршева // Лингвокультурология. — Екатеринбург, 2007. — Вып. 1. — С. 177-181.
Abstract: Teaching business communication the students of the qualification “Socio-cultural Service and Tourism” is reviewed. On the basis of diagnostic experiment (it was offered to write a short advertisement) texts of ads are analyzed from the point of view of the qualities of good speech.
Рассматривается обучение деловому общению студентов, обучающихся по специальности «Социально-культурный сервис и туризм». На основании диагностирующего эксперимента (было предложено написать небольшой рекламный текст) подробно анализируются рекламные сообщения с позиций качеств хорошей речи.
Keywords: INTENTION
RELEVANT
INVARIABLE SET
ALOGISMS
IDIOSTYLISTIC ELEMENTS
LEXICAL THESAURUS
RHETORICAL FIGURES OF SPEECH
ECHO-PHRASES
ИНТЕНЦИЯ
РЕЛЕВАНТНЫЙ
ИНВАРИАНТНАЯ СОВОКУПНОСТЬ
АЛОГИЗМЫ
ИНОСТИЛЕВЫЕ ЭЛЕМЕНТЫ
ЛЕКСИЧЕСКИЙ ТЕЗАУРУС
РИТОРИЧЕСКИЕ ФИГУРЫ И ТРОПЫ
ЭХО-ФРАЗЫ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2730
Origin: Лингвокультурология. Вып. 1. — Екатеринбург, 2007.
Appears in Collections:Лингвокультурология

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
licu-2007-01-17.pdf249,28 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.