Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2774
Title: Проектный метод в преподавании русского языка как иностранного в российском педагогическом вузе: к проблеме формирования открытого образовательного пространства
Other Titles: Method of projects in teaching Russian as a foreign language in Russian pedagogical university: to the problem of development of open educational space
Authors: Каслова, А. А.
Шебалов, Р. Ю.
Kaslova, A. A.
Shebalov, R. Y.
Issue Date: 2009
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Каслова А. А. Проектный метод в преподавании русского языка как иностранного в российском педагогическом вузе: к проблеме формирования открытого образовательного пространства / А. А. Каслова, Р. Ю. Шебалов // Лингвокультурология. — Екатеринбург, 2009. — Вып. 3. — С. 92-95.
Abstract: В статье обосновываются преимущества проектного метода обучения русскому языку как иностранному, поскольку этот метод способствует повышению мотивации к изучению, реализации личностного подхода к обучению и созданию ситуации «погружения» в проблему.
The advantages of the method of projects in teaching Russian as a foreign language are proved in the article, as this method stimulates motivation, it realizes person-oriented approach and creates situation of “immersion” into the problem.
Keywords: МЕТОДИЧЕСКИЕ ПРИЕМЫ
ТЕХНОЛОГИИ ОБУЧЕНИЯ
МЕТОД ПРОЕКТОВ
METHOD
TECHNOLOGIES OF TEACHING
METHOD OF PROJECTS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2774
Origin: Лингвокультурология. Вып. 3. — Екатеринбург, 2009.
Appears in Collections:Лингвокультурология

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
licu-2009-03-10.pdf101,03 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.