Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2784
Title: Методические приемы преподавания русского языка как иностранного
Other Titles: Methods of teaching Russian as a foreign language
Authors: Антонова, Ю. А.
Antonova, Yu. A.
Issue Date: 2010
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Антонова Ю. А. Методические приемы преподавания русского языка как иностранного / Ю. А. Антонова // Лингвокультурология. — Екатеринбург, 2010. — Вып. 4. — С. 5-14.
Abstract: На примере преподавания русского языка китайцам обосновывается необходимость освоения иностранными студентами лингвопрагматической стороны русской речи, обычаев и культуры современной России. Приводятся упражнения, направленные на развитие языкового чутья, творческого отношения к изучаемому языку, пополнение лексикона.
On the basis of teaching Chinese students Russian the author proves the necessity of acquiring lingo-pragmatic aspect of Russian speech, customs and culture of modern Russia by foreign students. Exercises are presented, which are aimed at development of language intuition, creative attitude to the language studied, enlargement of word stock.
Keywords: ПРЕПОДАВАНИЕ РУССКОГО ЯЗЫКА КАК ИНОСТРАННОГО
УЧЕБНО-МЕТОДИЧЕСКИЙ КОМПЛЕКС
КОММУНИКАЦИЯ
ЛИНГВИСТИЧЕСКАЯ ПРАГМАТИКА
ЯЗЫКОВАЯ ИГРА
TEACHING RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE
EDUCATIONAL AND METHODICAL COMPLEX
COMMUNICATION
LINGUISTIC PRAGMATICS
LANGUAGE GAME
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2784
Origin: Лингвокультурология. Вып. 4. — Екатеринбург, 2010.
Appears in Collections:Лингвокультурология

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
licu-2010-04-01.pdf145,37 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.