Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/5264
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorKorotaeva, E. V.en
dc.contributor.authorSvyattseva, A. V.en
dc.date.accessioned2017-06-08T12:09:48Z-
dc.date.available2017-06-08T12:09:48Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationKorotaeva E. V. Initiative Development in Preschool Children / E. V. Korotaeva, A. V. Svyattseva // Fifth annual international conference - early childhood care and education. — 2016. — Vol. 233. — P. 280-286.en
dc.identifier.issn1877-0428-
dc.identifier.otheranastassfly@mail.ru-
dc.identifier.otherWOS:000387497000055-
dc.identifier.urihttp://elar.uspu.ru/handle/uspu/5264-
dc.description.abstractThis article deals with the psychological and pedagogical approaches to initiative development at the preschool age, interpreted as an individual's integrative quality, characterized by motivational readiness to implement some activity, certain knowledge (ideas) about how to implement it, certain reproductive, productive skills as well as a conscious attitude to the purpose and activity results. The research is based on an activity approach, defining the components of children's initiative as being motivational, cognitive, behavioral, and reflexive. It gives a general description of these components; on its basis the article reveals levels of initiative in preschool children (high, medium, low) and identifies the characteristics of psychological and pedagogical support for developing children's initiative on the part of an adult, which is line with the current objectives of modern preschool pedagogy and psychology. (C) 2016 The Authors. Published by Elsevier Ltd.en
dc.language.isoenen
dc.publisherELSEVIER SCIENCE BVen
dc.sourceFifth annual international conference - early childhood care and educationen
dc.subjectINITIATIVEen
dc.subjectINITIATIVE COMPONENTS OF PRESCHOOL CHILDen
dc.titleInitiative Development in Preschool Childrenen
dc.typeConference Paperen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/info:eu-repo/semantics/conferenceObjecten
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
local.conference.name5th Annual International Conference on Early Childhood Care and Educationen
local.conference.dateMAY 12-14, 2016en
dc.identifier.doi10.1016/j.sbspro.2016.10.127-
Располагается в коллекциях:Научные публикации, проиндексированные в Scopus и Web of Science

Файлы этого ресурса:
Нет файлов, ассоциированных с этим ресурсом.
Показать базовое описание ресурса Статистика




Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
Размещение материалов в ЭБ УрГПУ осуществляется в соответствии с законодательством о защите интеллектуальной собственности, Гражданским кодексом РФ часть IV. В случае наличия у автора договорных обязательств перед третьими лицами, ответственность за объем авторских прав, предоставляемых третьим лицам, несет автор.