Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.uspu.ru/handle/ru-uspu/31030
Title: Формирование системы повышения квалификации педагогов дополнительного образования детей города Москвы в современных условиях
Other Titles: Developing the System of Further Teacher Training for Children’s Extra-Curricula Education in Moscow
Authors: Bulova, L. N.
Буйлова, Л. Н.
Issue Date: 2011-09
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
metadata.dc.rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Authors who publish with this journal agree to the following terms: Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие статьи в данном журнале, соглашаются на следующее: Авторы сохраняют за собой авторские права и предоставляют журналу право первой публикации работы, которая по истечении 6 месяцев после публикации автоматически лицензируется на условиях Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале. Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).
Citation: Буйлова, Л. Н. Формирование системы повышения квалификации педагогов дополнительного образования детей города Москвы в современных условиях / Л. Н. Буйлова // Образование и наука. — 2011. — № 9. — С. 88-100.
Abstract: The article substantiates the relevance and the initial positions of interaction between the pedagogic science and practice in the field of development and implementation of the structure-level model of further teacher training, giving as an example the experience of the Department of Childrens extra-curricula education at the Moscow Institute of Open Education. The presented model consists of the three stages of extra-curricula educational programs: the introduction to the pedagogy of extra-curricula education, professional growth and professional excellence. The paper considers the specifics of educational process, formation principles of educational content, invariant and divergent educational modules, training techniques for working staff, control forms (starting tests, current and final control). The main emphasis is given on organizing the further training process; its stages, procedures, actions and forms being outlined, the ways of improvement discussed.
В статье на примере деятельности кафедры педагогики дополнительного образования детей Московского института открытого образования обосновываются актуальность и исходные позиции взаимодействия педагогической науки и практики в области разработки и практического внедрения структурно-уровневой модели повышения квалификации педагогических работников. Представленная модель включает три ступени, на которых реализуются соответствующие дополнительные образовательные программы: введение в педагогику дополнительного образования, профессиональный рост, профессиональное мастерство. Рассмотрены специфика образовательного процесса, принципы формирования содержания обучения слушателей, инвариантные и вариативные образовательные модули, технологии обучения работающих специалистов, формы итогового контроля (стартовое тестирование, текущий и итоговый контроль).
Keywords: FURTHER PROFESSIONAL TRAINING
EDUCATIONAL PROGRAM FOR FURTHER PROFESSIONAL TRAINING
FURTHER TRAINING
PROFESSIONAL COMPETENCE
LEGAL COMPETENCE
INFORMATION COMPETENCE
COMMUNICATION COMPETENCE
ДОПОЛНИТЕЛЬНОЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ПРОГРАММА ДОПОЛНИТЕЛЬНОГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ
ПРАВОВАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ
ИНФОРМАЦИОННАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ
КОММУНИКАТИВНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2011. №9
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2011_09_010.pdf259,33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.