Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.uspu.ru/handle/ru-uspu/32050
Title: Диагностика развития субъектной активности школьников
Other Titles: Development of Pupils’ Individual Activities
Authors: Shamalo, T. N.
Usoltsev, A. P.
Шамало, Т. Н.
Усольцев, А. П.
Issue Date: 2010-06
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
metadata.dc.rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Authors who publish with this journal agree to the following terms: Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие статьи в данном журнале, соглашаются на следующее: Авторы сохраняют за собой авторские права и предоставляют журналу право первой публикации работы, которая по истечении 6 месяцев после публикации автоматически лицензируется на условиях Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале. Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).
Citation: Шамало, Т. Н. Диагностика развития субъектной активности школьников / Т. Н. Шамало, А. П. Усольцев // Образование и наука. — 2010. — № 6. — С. 76-81.
Abstract: В статье дается определение субъектной активности учащихся и предлагается методика ее определения по характеру самостоятельной учебной деятельности и внешнего мотивационного воздействия на примере обучения физике.
The paper considers pupils' individual activities. The authors describe methods of determining the latter, taking into consideration pupils' independent work and outer motivational influence when teaching physics.
Keywords: INDIVIDUAL ACTIVITY
INDEPENDENT WORK
INNER MOTIVATION
СУБЪЕКТНАЯ АКТИВНОСТЬ
САМОСТОЯТЕЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ВНУТРЕННЯЯ МОТИВАЦИЯ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №6
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-06_010.pdf509,43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.