Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.uspu.ru/handle/ru-uspu/32528
Title: Гуманноориентированная интерпретация системы качества образования
Other Titles: Humanist oriented interpretation of educational quality system
Authors: Сериков, С. Г.
Сериков, Г. Н.
Serikov, S. G.
Serikov, G. N.
Issue Date: 2009-06
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
metadata.dc.rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Authors who publish with this journal agree to the following terms: Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие статьи в данном журнале, соглашаются на следующее: Авторы сохраняют за собой авторские права и предоставляют журналу право первой публикации работы, которая по истечении 6 месяцев после публикации автоматически лицензируется на условиях Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале. Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).
Citation: Сериков, С. Г. Гуманноориентированная интерпретация системы качества образования / С. Г. Сериков, Г. Н. Сериков // Образование и наука. — 2009. — № 6. — С. 15-20.
Abstract: In the article the quality of education is characterized taking into attention humanly oriented and system-synergetic approaches. The system of educational quality is created on the ground of such notions as the value of education and the conception of educated person value. The basic preconditions and chief criteria of ef-fectiveness of the educational quality system are also found here
Качество образования в данной статье охарактеризованос позиций гуманноориентированного и системно-синергетического подходов. На основании признаков ценности образования и концепции ценности образованного человека выстроена система качества образования, выявлены основные предпосылкии ведущие критерии ее эффективности
Keywords: QUALITY
SCHOLARSHIP
HEALTH
HUMAN’S RELATION TO HIMSELF AND OTHERS
EDUCATIONAL QUALITY SYSTEM
КАЧЕСТВО
ОБРАЗОВАННОСТЬ
ЗДОРОВЬЕ
ОТНОШЕНИЕ И ЧЕЛОВЕКА К СЕБЕ И ОКРУЖЕНИЮ
СИСТЕМА КАЧЕСТВА ОБРАЗОВАНИЯ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №6
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_06_1_003.pdf329,99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.