Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.uspu.ru/handle/ru-uspu/32650
Title: Становление поликультурной компетентности старшеклассников в ходе проектно-исследовательской деятельности
Other Titles: Development of High School Students’ Multicultural Competence in Project and Research Activities
Authors: Хотинец, В. Ю.
Khotinets, V. Y.
Issue Date: 2009-10
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
metadata.dc.rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Authors who publish with this journal agree to the following terms: Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие статьи в данном журнале, соглашаются на следующее: Авторы сохраняют за собой авторские права и предоставляют журналу право первой публикации работы, которая по истечении 6 месяцев после публикации автоматически лицензируется на условиях Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале. Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).
Citation: Хотинец, В. Ю. Становление поликультурной компетентности старшеклассников в ходе проектно-исследовательской деятельности / В. Ю. Хотинец // Образование и наука. — 2009. — № 10. — С. 59-69.
Abstract: The paper is dedicated to the process of building up multicultural competence in high school students involved in problem-solving, project and research activities, group work; technologies of active learning being used
В статье рассматривается процесс становления поликультурной компетентности, осуществляемый в ходе обучения и включающий специальные методы и технологии самостоятельной деятельности учащихся. Описаны этапы, методы и результаты проведенной в Удмуртской Республике соответствующей проектно-экспериментальной работы
Keywords: MULTICULTURAL EDUCATION
COMPETENCE APPROACH
MULTICULTURAL COMPETENCE
REFLECTIVE – COGNITIVE COMPONENTS
CONTENT AND VALUE ELEMENTS
MOTIVATIONAL AND ACTIVE LEARNING
METHODS AND TECNOLOGIES OF MULTICULTURAL COMPETENCE
ПОЛИКУЛЬТУРНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
КОМПЕТЕНТНОСТНЫЙ ПОДХОД
ПОЛИКУЛЬТУРНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ
РЕФЛЕКСИВНО-КОГНИТИВНЫЙ
ЦЕННОСТНО-СМЫСЛОВОЙ
МОТИВАЦИОННО-ДЕЯТЕЛЬНОСТНЫЙ КОМПОНЕНТЫ
МЕТОДЫ И ТЕХНОЛОГИИ СТАНОВЛЕНИЯ ПОЛИКУЛЬТУРНОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №10
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_10_008.pdf403,7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.