Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.uspu.ru/handle/ru-uspu/41679
Title: Готовность педагогов к реализации образовательного процесса в условиях цифровизации образования
Other Titles: Readiness of teachers to implement the educational process in the context of digitalization of education
Authors: Фоменко, С. Л.
Фролов, Ю. Н.
Fomenko, S. L.
Frolov, Y. N.
Issue Date: 2022
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
metadata.dc.rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Citation: Фоменко, С. Л. Готовность педагогов к реализации образовательного процесса в условиях цифровизации образования / С. Л. Фоменко, Ю. Н. Фролов. — Текст: непосредственный // Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2022. — № 3 (11). — С. 36-50. — DOI: 10.17853/2686-8970-2022-3-36-50.
Abstract: The issues of the readiness of vocational education teachers to implement the educational process in the context of digitalization of education are especially relevant at the present time, since the use of technology solves many problems faced by teachers. The article presents the results of the study conducted among teachers in general education schools and secondary vocational institutions of the city of Ekaterinburg. The results of the study were used to organize methodological work with teachers in general education schools and secondary vocational institutions and to organize advanced training courses in order to overcome professional deficits of education personnel in connection with the use of distance-learning mode in the educational process.
Вопросы готовности педагогических работников к реализации образовательного процесса в условиях цифровизации образования особенно актуальны в настоящее время, поскольку использование технологий решает многие задачи, стоящие перед педагогами. В статье представлены результаты исследования, проведенного среди педагогов общеобразовательных организаций и учреждений среднего профессионального образования города Екатеринбурга. Данные результаты были использованы для проведения методической работы с педагогами общеобразовательных организаций и учреждений СПО, организации курсов повышения квалификации для преодоления профессионального дефицита работников образования в связи с использованием дистанционного формата организации образовательного процесса.
Keywords: DISTANCE LEARNING
NETWORK SURVEY
TEACHERS’ PROFESSIONAL SKILLS
TEACHERS’ READINESS FOR REMOTE WORK
ДИСТАНЦИОННОЕ ОБУЧЕНИЕ
СЕТЕВОЕ АНКЕТИРОВАНИЕ
ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ НАВЫКИ ПЕДАГОГОВ
ГОТОВНОСТЬ ПЕДАГОГОВ К РАБОТЕ В ДИСТАНЦИОННОМ ФОРМАТЕ
ISSN: 2686-8970
DOI: 10.17853/2686-8970-2022-3-36-50
Russian Science Citation Index Identifier: 49534429
Origin: Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2022. — № 3
Appears in Collections:Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
insight_2022_03_007.pdf378,05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.