Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.uspu.ru/handle/ru-uspu/41679
Title: | Готовность педагогов к реализации образовательного процесса в условиях цифровизации образования |
Other Titles: | Readiness of teachers to implement the educational process in the context of digitalization of education |
Authors: | Фоменко, С. Л. Фролов, Ю. Н. Fomenko, S. L. Frolov, Y. N. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
metadata.dc.rights: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Citation: | Фоменко, С. Л. Готовность педагогов к реализации образовательного процесса в условиях цифровизации образования / С. Л. Фоменко, Ю. Н. Фролов. — Текст: непосредственный // Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2022. — № 3 (11). — С. 36-50. — DOI: 10.17853/2686-8970-2022-3-36-50. |
Abstract: | The issues of the readiness of vocational education teachers to implement the educational process in the context of digitalization of education are especially relevant at the present time, since the use of technology solves many problems faced by teachers. The article presents the results of the study conducted among teachers in general education schools and secondary vocational institutions of the city of Ekaterinburg. The results of the study were used to organize methodological work with teachers in general education schools and secondary vocational institutions and to organize advanced training courses in order to overcome professional deficits of education personnel in connection with the use of distance-learning mode in the educational process. Вопросы готовности педагогических работников к реализации образовательного процесса в условиях цифровизации образования особенно актуальны в настоящее время, поскольку использование технологий решает многие задачи, стоящие перед педагогами. В статье представлены результаты исследования, проведенного среди педагогов общеобразовательных организаций и учреждений среднего профессионального образования города Екатеринбурга. Данные результаты были использованы для проведения методической работы с педагогами общеобразовательных организаций и учреждений СПО, организации курсов повышения квалификации для преодоления профессионального дефицита работников образования в связи с использованием дистанционного формата организации образовательного процесса. |
Keywords: | DISTANCE LEARNING NETWORK SURVEY TEACHERS’ PROFESSIONAL SKILLS TEACHERS’ READINESS FOR REMOTE WORK ДИСТАНЦИОННОЕ ОБУЧЕНИЕ СЕТЕВОЕ АНКЕТИРОВАНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ НАВЫКИ ПЕДАГОГОВ ГОТОВНОСТЬ ПЕДАГОГОВ К РАБОТЕ В ДИСТАНЦИОННОМ ФОРМАТЕ |
ISSN: | 2686-8970 |
DOI: | 10.17853/2686-8970-2022-3-36-50 |
Russian Science Citation Index Identifier: | 49534429 |
Origin: | Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2022. — № 3 |
Appears in Collections: | Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
insight_2022_03_007.pdf | 378,05 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.