Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.uspu.ru/handle/ru-uspu/51126
Title: Междисциплинарный персонифицированный подход в реабилитации детей с нарушениями голоса
Other Titles: Interdisciplinary Personalized Approach in Rehabilitation of Children with Voice Disorders
Authors: Орлова, О. С.
Радциг, Е. Ю.
Эстрова, П. А.
Булынко, Я. Е.
Федорова, О. Ю.
Orlova, O. S.
Radtsig, E. Y.
Estrova, P. A.
Bulynko, Y. E.
Fedorova, O. Y.
Issue Date: 2022
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
metadata.dc.rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Citation: Междисциплинарный персонифицированный подход в реабилитации детей с нарушениями голоса / О. С. Орлова, Е. Ю. Радциг, П. А. Эстрова [и др.] // Специальное образование. — 2022. — № 2 (66). — С. 86-100.
Abstract: В статье рассматривается междисциплинарность как специфическая форма организации научного знания, базирующаяся на связях между различными дисциплинами, позволяющими обеспечить повышение эффективности медико-психолого-педагогического воздействия в процессе восстановления голоса у детей.
The study of a child's voice from the perspective of the interdisciplinary and personalized approach (PP) in the system of complex rehabilitation is one of the urgent problems of modern logopedics and otorhinolaryngology. The article presents data on the prevalence of voice disorders among children, their diagnosis and treatment. The interdisciplinary approach is interpreted as a specific form of organization of scientific knowledge, based on the links between various disciplines and technologies that make it possible to increase the effectiveness of medico-psycho-pedagogical intervention in the process of voice restoration.
Keywords: ЗДРАВООХРАНЕНИЕ. МЕДИЦИНСКИЕ НАУКИ
ПЕДИАТРИЯ
ДЕТСКИЙ ГОЛОС
НАРУШЕНИЯ ГОЛОСА
ДЕТИ
ЛОГОПЕДИЯ
ОТОРИНОЛАРИНГОЛОГИЯ
ПЕРСОНИФИЦИРОВАННЫЙ ПОДХОД
МЕЖДИСЦИПЛИНАРНОСТЬ
МЕЖДИСЦИПЛИНАРНЫЙ ПОДХОД
КОМПЛЕКСНАЯ РЕАБИЛИТАЦИЯ ДЕТЕЙ
ГОЛОСОВЫЕ ФУНКЦИИ
ВОССТАНОВЛЕНИЕ ГОЛОСА
МЕДИКО-ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ВОЗДЕЙСТВИЕ
ЛОГОПЕДИЧЕСКАЯ КОРРЕКЦИЯ
ЛОГОПЕДИЧЕСКАЯ РАБОТА
НАРУШЕНИЯ РЕЧИ
ДИСФОНИЯ
ГОЛОСОВОЙ АППАРАТ
ФОНИАТРИЯ
НАУЧНЫЕ ЗНАНИЯ
VOICE DISORDERS
CHILDREN'S VOICE
LOGOPEDICS
OTORHINOLARYNGOLOGY
PERSONALIZED APPROACH
INTERDISCIPLINARITY
REHABILITATION DIAGNOSIS
COMPLEX REHABILITATION
ISSN: 1999-6993
Origin: Специальное образование. 2022. № 2 (66)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2022-02-07.pdf481,93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.