Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/10586
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorKonovalova, S. A.en
dc.contributor.authorKashina, N. I.en
dc.contributor.authorTagiltseva, N. G.en
dc.contributor.authorWard, S. V.en
dc.contributor.authorValeeva, E. M.en
dc.contributor.authorMokrousov, S. I.en
dc.date.accessioned2019-01-17T08:17:25Z-
dc.date.available2019-01-17T08:17:25Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.isbn9783319923628-
dc.identifier.issn21903018-
dc.identifier.urihttp://elar.uspu.ru/handle/uspu/10586-
dc.description.abstractThe article deals with the possibility of introducing the new toolkit in the segment of technologies Smart-education (computer (multimedia)) in the curricula of institutions of Russian supplementary education (children’s music schools, children’s art schools), the introduction of the educational process of the disciplines “Listening to Music” and “Musical Literature” presentation, video-clavier, electronic textbooks with audio and video sections, materials of sites related to musical art, multimedia programs for developing new children musical material in various formats). The teachers used this tool will successfully implement the personally oriented and activity-based methodological approaches in teaching: effectively organize the control of students’ knowledge, build individual educational trajectories, successfully expand their musical experience, which determines the achievement of the goal of musical education - the formation of the musical culture of students as part of their common spiritual culture. The article also reveals the idea that the technologies of Smart-education are compatible with traditional methods of learning music. The effectiveness of the introduction of Smart-education technologies in the educational process of the disciplines “Listening to Music” and “Musical Literature” is confirmed by the qualitative and quantitative analysis of the experimental data using the capabilities of the statistical analysis apparatus (Pearson’s criterion). © 2019, Springer International Publishing AG, part of Springer Nature.en
dc.language.isoenen
dc.publisherSpringer Science and Business Media Deutschland GmbHen
dc.sourceSmart Innovation, Systems and Technologiesen
dc.subjectADDITIONAL EDUCATION OF CHILDREN SYSTEMen
dc.subjectCHILDREN’S ART SCHOOLen
dc.subjectCHILDREN’S MUSIC SCHOOLen
dc.subjectLISTENING TO MUSICen
dc.subjectMUSIC LITERATUREen
dc.subjectSMART-EDUCATION TECHNOLOGIESen
dc.subjectAUDIO ACOUSTICSen
dc.subjectCURRICULAen
dc.subjectE-LEARNINGen
dc.subjectMULTIMEDIA SYSTEMSen
dc.subjectTEACHINGen
dc.subjectADDITIONAL EDUCATION OF CHILDREN SYSTEMen
dc.subjectEDUCATION TECHNOLOGYen
dc.subjectEDUCATIONAL PROCESSen
dc.subjectELECTRONIC TEXTBOOKSen
dc.subjectLISTENING TO MUSICen
dc.subjectMETHODOLOGICAL APPROACHen
dc.subjectMUSIC LITERATUREen
dc.subjectQUALITATIVE AND QUANTITATIVE ANALYSISen
dc.subjectSTUDENTSen
dc.titleApplication of smart-education technologies in the institutions of the Russian system of additional education of childrenen
dc.typeConference Paperen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/info:eu-repo/semantics/conferenceObjecten
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.identifier.doi10.1007/978-3-319-92363-5_19-
Располагается в коллекциях:Научные публикации, проиндексированные в Scopus и Web of Science

Файлы этого ресурса:
Нет файлов, ассоциированных с этим ресурсом.
Показать базовое описание ресурса Статистика




Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
Размещение материалов в ЭБ УрГПУ осуществляется в соответствии с законодательством о защите интеллектуальной собственности, Гражданским кодексом РФ часть IV. В случае наличия у автора договорных обязательств перед третьими лицами, ответственность за объем авторских прав, предоставляемых третьим лицам, несет автор.