Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/11722
Title: Модель формирования межкультурной компетенции студентов медицинских специальностей
Other Titles: The model of developing intercultural competence of medical students
Authors: Зеленина, Л. Е.
Митрофанова, К. А.
Пенькова, Е. А.
Zelenina, L. E.
Mitrofanova, K. A.
Pen'kova, E. A.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Зеленина Л. Е. Модель формирования межкультурной компетенции студентов медицинских специальностей / Л. Е. Зеленина, К. А. Митрофанова, Е. А. Пенькова // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 4. — С. 79-84.
Abstract: The development of intercultural competence during university studies is a necessary component in healthcare specialist's training. Thus, there is a need to create the model of intercultural competence development in medical students. The component analysis of the existing model of intercultural competence was performed to determine an adequate structure of the model for medical students. We also provided the definition of the intercultural competence.
В статье проведен компонентный анализ существующей модели межкультурной компетенции с целью определения подходящей структуры модели для студентов-медиков.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ
МЕЖКУЛЬТУРНЫЕ КОММУНИКАЦИИ
КОМПЕТЕНТНОСТНЫЙ ПОДХОД
МЕДИЦИНСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
МЕДИЦИНСКИЕ ВУЗЫ
КУЛЬТУРНОЕ МНОГООБРАЗИЕ
СТУДЕНТЫ-МЕДИКИ
МЕЖКУЛЬТУРНОЕ ВЗАИМРДЕЙСТВИЕ
INTERCULTURAL COMMUNICATION
COMPETENCE-BASED APPROACH
MEDICAL EDUCATION
CULTURAL DIVERSITY
MEDICAL STUDENTS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/11722
DOI: 10.26170/po19-04-10
Origin: Педагогическое образование в России. 2019. № 4
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2019-04-10.pdf653,42 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.