Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/11726
Title: Пространственная метафора в китайском и русском языках
Other Titles: Orientational metaphor in Russian and Chinese languages
Authors: Чжан Вэй
Еремина, С. А.
Zhang Wei
Eremina, S. A.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Чжан Вэй. Пространственная метафора в китайском и русском языках / Чжан Вэй, С. А. Еремина // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 4. — С. 107-111.
Abstract: In Chinese and Russian cultures, there are specific spatial language guidelines and rules for the use of space in interpersonal communication. In cross-cultural communication, the divergence of spatial language vectors can lead to a conflict of languages and cultures. The study of spatial metaphors in the Russian and Chinese languages can serve as a way to avoid misunderstanding in language translation. The aim of this study is to identify the spectrum of spatial models of the world division on the example of language metaphors in Chinese and Russian languages.
Целью статьи является выявление спектра пространственных моделей членения мира на примере языковых метафор в китайском и русском языках.
Keywords: ЯЗЫКОЗНАНИЕ
ЛИНГВИСТИКА ТЕКСТА
СОЦИОЛИНГВИСТИКА
РУССКИЙ ЯЗЫК
КИТАЙСКИЙ ЯЗЫК
СОПОСТАВИТЕЛЬНОЕ ЯЗЫКОЗНАНИЕ
КОГНИТИВНАЯ СЕМАНТИКА
ПРОСТРАНСТВЕННЫЕ МЕТАФОРЫ
МЕТАФОРИЧЕСКОЕ МОДЕЛИРОВАНИЕ
МЕТАФОРИЧЕСКИЕ МОДЕЛИ
ЛИНГВОКУЛЬТУРОЛОГИЯ
МЕЖКУЛЬТУРНЫЕ КОММУНИКАЦИИ
RUSSIAN LANGUAGE
CHINESE
COMPARATIVE LINGUISTICS
COGNITIVE SEMANTICS
SPATIAL METAPHORS
LINGUISTIC CULTUROLOGY
INTERCULTURAL COMMUNICATION
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/11726
DOI: 10.26170/po19-04-14
Origin: Педагогическое образование в России. 2019. № 4
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2019-04-14.pdf898,27 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.