Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/11742
Title: Актуальный взгляд на проблему непрерывности в высшем профессиональном образовании
Other Titles: A topical view on the problem of continuityin higher professional education
Authors: Зайцева, В. В.
Крычковская, А. Г.
Рожина, Т. Д.
Степанова, О. С.
Zaitseva, V. V.
Krychkovskaya, A. G.
Rozhina, T. D.
Stepanova, O. S.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Актуальный взгляд на проблему непрерывности в высшем профессиональном образовании / В. В. Зайцева [и др.] // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 4. — С. 70-78.
Abstract: The article deals with an innovative solution to the problem of continuity in higher professional education with regard to the foreign language teaching of students of non-language specialities, namely, introducing minors with linguistic vocational focus. By examining the results of the survey conducted among master's degree students of Ural Federal University the authors have identified the difficulty experienced by their majority when resuming the foreign language education after completion of this course in the second year of study.
В статье речь идет об инновационном решении проблемы непрерывности в высшем профессиональном образовании при обучении студентов неязыковых специальностей иностранному языку, а именно - организации майноров с лингвопрофессиональной направленностью.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ
НЕПРЕРЫВНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ
МЕТОДИКА ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ В ВУЗЕ
ПРЕЕМСТВЕННОСТЬ В ОБУЧЕНИИ
ДОПОЛНИТЕЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
СТУДЕНТЫ
САМОСТОЯТЕЛЬНАЯ РАБОТА
МАЙНОРЫ
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ИННОВАЦИИ
ИННОВАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
CONTINUING EDUCATION
FOREIGN LANGUAGES
CONTINUITY IN LEARNING
METHODS OF FOREIGN LANGUAGES IN HIGH SCHOO
ADDITIONAL EDUCATION
INDEPENDENT WORK
STUDENTS
MINORS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/11742
DOI: 10.26170/po19-04-09
Origin: Педагогическое образование в России. 2019. № 4
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2019-04-09.pdf1 MBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.