Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12628
Title: | Проблема развития творческих способностей детей дошкольного возраста в аспекте реализации ФГОС ДО |
Other Titles: | Challenge of development of creative abilities preschool children in the aspect of Federal state educational standard for pre-school education |
Authors: | Томилова, С. Д. Tomilova, S. D. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Томилова С. Д. Проблема развития творческих способностей детей дошкольного возраста в аспекте реализации ФГОС ДО / С. Д. Томилова // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 5. — С. 6-13. |
Abstract: | The article is devoted to the problem of development of verbal (speech) creativity of children of preschool age. The relevance of this problem is justified in connection with the special role of speech and the creative activity of a child of preschool age in the development of all his mental processes. The purpose of the article is to determine the scientific phenomenon of verbal creativity as one of the most complex types of preschoolers' creative activity, analyze the main provisions of the Federal State Educational Standard for Preschool Education related to the development of an active creative personality of a child, and describe various approaches to the implementation of these provisions in variable preschool education programs. Статья посвящена проблеме развития словесного (речевого) творчества детей дошкольного возраста. Обоснована актуальность данной проблемы в связи с особой ролью речи и творческой активности ребенка дошкольного возраста в развитии всех его психических процессов. Цель статьи заключается в научном определении феномена словесного творчества как одного из наиболее сложных видов творческой деятельности дошкольников, анализе основных положений Федерального государственного образовательного стандарта дошкольного образования, связанных с развитием активной творческой личности ребенка, и описании различных подходов к реализации данных положений в вариативных программах дошкольного образования. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ВОСПИТАНИЯ ТВОРЧЕСКИЕ СПОСОБНОСТИ ДОШКОЛЬНИКИ ДЕТСКОЕ ТВОРЧЕСТВО ТВОРЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ФГОС ФЕДЕРАЛЬНЫЕ ГОСУДАРСТВЕННЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ СТАНДАРТЫ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПРОГРАММЫ ДОШКОЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ОРГАНИЗАЦИИ СЛОВЕСНОЕ ТВОРЧЕСТВО ВИДЫ СЛОВЕСНОГО ТВОРЧЕСТВА РЕЧЕВОЕ ТВОРЧЕСТВО РАЗВИТИЕ РЕЧИ CREATIVITY CHILDREN'S CREATIVITY CREATIVE ACTIVITY PRESCHOOLERS FEDERAL STATE EDUCATIONAL STANDARDS VERBAL CREATIVITY TYPES OF VERBAL CREATIVITY EDUCATIONAL PROGRAMS PRESCHOOL EDUCATIONAL INSTITUTIONS |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12628 |
DOI: | 10.26170/po19-05-01 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2019. № 5 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2019-05-01.pdf | 657,66 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.