Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12631
Title: К вопросу о психологических особенностях родителей, ориентированных на раннее развитие детей
Other Titles: About the psychological peculiarities of parents oriented on early development of children
Authors: Васягина, Н. Н.
Малина, Ю. В.
Васягина, С. А.
Vasyagina, N. N.
Malina, J. V.
Vasyagina, S. A.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Васягина Н. Н. К вопросу о психологических особенностях родителей, ориентированных на раннее развитие детей / Н. Н. Васягина, Ю. В. Малина, С. А. Васягина // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 5. — С. 83-89.
Abstract: Целью исследования является сравнительное изучение психологических особенностей родителей, ориентированных на раннее развитие детей, и родителей, не разделяющих идей раннего развития детей.
The early development of the child for the modern parent becomes the norm of life, the rejection of which can cost the adult condemnation and censure from the immediate environment. There is a natural growth of expectations, fears and anxiety about the correctness of the educational strategy, self-assessment as a parent. In this regard, the study of factors contributing to the desire of parents to facilitate the development of children becomes particularly relevant. The aim of the study is a comparative study of the psychological characteristics of parents focused on the early development of children and parents who do not share the ideas of early development of children.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
СЕМЕЙНОЕ ВОСПИТАНИЕ И ОБРАЗОВАНИЕ
РАННЕЕ РАЗВИТИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ
РОДИТЕЛИ
ТИПЫ ВОСПИТАНИЯ
ПСИХОПАТОЛОГИЧЕСКАЯ СИМПТОМАТИКА
СЕМЕЙНОЕ ВОСПИТАНИЕ
ПСИХОЛОГИЯ СЕМЬИ
ДЕТСКО-РОДИТЕЛЬСКИЕ ОТНОШЕНИЯ
СЕМЕЙНАЯ ПСИХОЛОГИЯ
ДЕТИ
EARLY DEVELOPMENT
PSYCHOLOGICAL FEATURES
TYPES OF EDUCATION
PSYCHOPATHOLOGICAL SYMPTOMS
FAMILY PSYCHOLOGY
FAMILY EDUCATION
PARENT-CHILD RELATIONSHIPS
FAMILY PSYCHOLOGY
PARENTS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12631
DOI: 10.26170/po19-05-12
Origin: Педагогическое образование в России. 2019. № 5
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2019-05-12.pdf731,83 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.