Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12642
Title: Формирование профессионально ориентированной иноязычной компетенции у студентов по специальности "Таможенное дело" с использованием технологии реверсивного обучения
Other Titles: Formation of the professionally oriented language competence of students studying "Customs" on the basis of the technology of flipped learning
Authors: Жданова, Д. Е.
Zhdanova, D. E.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Жданова Д. Е. Формирование профессионально ориентированной иноязычной компетенции у студентов по специальности "Таможенное дело" с использованием технологии реверсивного обучения / Д. Е. Жданова // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 5. — С. 42-47.
Abstract: В статье обсуждаются проблемы языковой подготовки специалистов неязыковых вузов по образовательной программе "Таможенное дело" в Уральском федеральном университете и формирования необходимых компетенций по владению вторым иностранным языком (французским) для осуществления профессиональной коммуникации.
The article deals with the problems of language training of students of non-linguistic specialties of the educational program “Customs” at the Ural Federal University and the development of necessary competences in the second language (French) for professional communication. The work program “Professional language training” provides the development of general cultural competences, general professional competences and professional competences in French at the end of the module. The author notices the contradiction between the planned learning results which are contained in the program and the impossibility of foreign language acquisition for professional purposes in the available time.
Keywords: УРАЛЬСКИЙ ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ ИМ. ПЕРВОГО ПРЕЗИДЕНТА РОССИИ Б. Н. ЕЛЬЦИНА
ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ
РЕВЕРСИВНОЕ ОБУЧЕНИЕ
ИНОЯЗЫЧНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ
ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ
МЕТОДИКА ФРАНЦУЗСКОГО ЯЗЫКА В ВУЗЕ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ ФРАНУКЗСКОГО ЯЗЫКА
СТУДЕНТЫ
ФРАГЦУЗСКИЙ ЯЗЫК
НЕЯЗЫКОВЫЕ ВУЗЫ
ТАМОЖНЯ
ТАМОЖЕННОЕ ДЕЛО
ВТОРОЙ ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК
REVERSE LEARNING
FOREIGN LANGUAGE COMPETENCIES
PROFESSIONAL COMPETENCIES
METHODS OF FOREIGN LANGUAGES IN HIGH SCHOOL
METHODS OF TEACHING FOREIGN LANGUAGES
FOREIGN LANGUAGES
SECOND FOREIGN LANGUAGE
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12642
DOI: 10.26170/po19-05-06
Origin: Педагогическое образование в России. 2019. № 5
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2019-05-06.pdf630,12 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.