Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12676
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Гараева, Е. В. | ru |
dc.contributor.author | Garaeva, E. V. | en |
dc.date.accessioned | 2019-09-21T07:49:10Z | - |
dc.date.available | 2019-09-21T07:49:10Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Гараева Е. В. Эмоционально-волевая готовность как интегративный компонент готовности детей к школьному обучению / Е. В. Гараева // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 6. — С. 125-130. | ru |
dc.identifier.issn | 2079-8717 | - |
dc.identifier.uri | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12676 | - |
dc.description.abstract | In article characteristic of emotional-volitional readiness of children as integrative component of school readiness is given; the rating scale allowing to determine the level of its formation is offered. Readiness for school represents the complete system of the interconnected qualities of the children's personality. On the basis of the analysis of scientific works of leading experts in the field of training of children for school training (L. I. Bozovic, L. S. Vygotsky, A. I. Zaporozhets, N. A. Tsyrkun, D. B. Elkonin, etc.) the following interconnected components of school readiness are allocated: physiological, intellectual, speech, communicative, motivational, social, personal, emotional andvolitional. | en |
dc.description.abstract | В статье дается характеристика эмоционально-волевой готовности детей как интегративного компонента школьной готовности; предлагается оценочная шкала, позволяющая определить уровень ее сформированности. | ru |
dc.format.mimetype | application/pdf | en |
dc.language.iso | ru | en |
dc.publisher | Уральский государственный педагогический университет | ru |
dc.relation.ispartof | Педагогическое образование в России. 2019. № 6 | ru |
dc.subject | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА | ru |
dc.subject | ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА | ru |
dc.subject | ПСИХОЛОГИЯ | ru |
dc.subject | ДЕТСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ | ru |
dc.subject | ГОТОВНОСТЬ ДОШКОЛЬНИКОВ К ШКОЛЕ | ru |
dc.subject | СТАРШИЕ ДОШКОЛЬНИКИ | ru |
dc.subject | ПОДГОТОВКА К ШКОЛЕ | ru |
dc.subject | ЭМОЦИОНАЛЬНО-ВОЛЕВАЯ ГОТОВНОСТЬ | ru |
dc.subject | ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ ДИАГНОСТИКА | ru |
dc.subject | МЕТОДЫ ДИАГНОСТИКИ | ru |
dc.subject | ГОТОВНОСТЬ К ОБУЧЕНИЮ | ru |
dc.subject | ДЕТСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ | ru |
dc.subject | ПСИХОЛОГИЯ ДОШКОЛЬНИКОВ | ru |
dc.subject | PRESCHOOLERS' READINESS FOR SCHOOL | ru |
dc.subject | OLDER PRESCHOOLERS | ru |
dc.subject | PREPARATION FOR SCHOOL | ru |
dc.subject | ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ ГОТОВНОСТЬ | ru |
dc.subject | EMOTIONAL READINESS | ru |
dc.subject | VOLITIONAL READINESS | ru |
dc.subject | PSYCHOLOGICAL DIAGNOSIS | ru |
dc.subject | DIAGNOSTIC METHODS | ru |
dc.subject | DIAGNOSTIC TOOLS | ru |
dc.title | Эмоционально-волевая готовность как интегративный компонент готовности детей к школьному обучению | ru |
dc.title.alternative | Emotional-volitional readiness as integrative componentof readiness children to school training | en |
dc.type | Article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
local.localtype | Статья | ru |
dc.identifier.doi | 10.26170/po19-06-17 | - |
local.description.firstpage | 125 | - |
local.description.lastpage | 130 | - |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2019-06-17.pdf | 501,11 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show simple item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.