Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12680
Title: Психолого-педагогическое сопровождение детей младенческого и раннего возраста, воспитывающихся в доме ребенка
Other Titles: Psycho-pedagogical assistance to infants and toddlers raisedin children's homes
Authors: Санникова, М. В.
Sannikova, M. V.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Санникова М. В. Психолого-педагогическое сопровождение детей младенческого и раннего возраста, воспитывающихся в доме ребенка / М. В. Санникова // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 6. — С. 144-150.
Abstract: The programme of early psychological intervention in children's homes is described in the article; the results of approbation, which have positive effect on mental development of children, are stated. The issues on the restructuring of children's homes and the need of early psychological intervention aimed at training and supervision of employees and structural changes in children's homes are discussed.
В статье описана программа раннего психологического вмешательства в домах ребенка, приведены результаты апробации, имеющие положительный эффект психического развития детей.
Keywords: ПСИХОЛОГИЯ
ДЕТСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ
ДЕТСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ
ПСИХОЛОГИЯ ДОШКОЛЬНИКОВ
ПРОГРАММЫ РАННЕГО ВМЕШАТЕЛЬСТВА
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ПРОГРАММЫ
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ СОПРОВОЖДЕНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ДОМА РЕБЕНКА
РАННИЙ ВОЗРАСТ
МЛАДШИЕ ДОШКОЛЬНИКИ
МЛАДЕНЦЫ
МЛАДЕНЧЕСТВО
ПСИХОЛОГИЧЕСКОЕ ВМЕШАТЕЛЬСТВО
ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ ПОМОЩЬ
EARLY INTERVENTION PROGRAMS
PSYCHOLOGICAL SUPPORT
PEDAGOGICAL SUPPORT
PSYCHOLOGICAL RESEARCH
CHILDREN'S HOMES
EARLY AGE
YOUNGER PRESCHOOLERS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12680
DOI: 10.26170/po19-06-20
Origin: Педагогическое образование в России. 2019. № 6
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2019-06-20.pdf417,62 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.