Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12767
Title: Сплошная коллективизация и государственная политика по созданию сети детских яслей и дошкольных учреждений на селе в конце 1929 - первой половине 1930-х гг.: (на материалах Урала)
Other Titles: Complete collectivization and state policy to create a network of day nurseries and preschool institutions in the countrysideat the end of 1929 - the first half of the 1930s
Authors: Попов, М. В.
Островкин, Д. Л.
Popov, M. V.
Ostrovkin, D. L.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Попов М. В. Сплошная коллективизация и государственная политика по созданию сети детских яслей и дошкольных учреждений на селе в конце 1929 - первой половине 1930-х гг. : (на материалах Урала) / М. В. Попов, Д. Л. Островкин // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 7. — С. 6-12.
Abstract: The article, based on data from federal and regional archives, analyzes the state policy of the Soviet-party bodies on the formation of a network of preschool institutions in the village during the period of continuous collectivization using the example of the Urals. The authors identified the features of the device and financing of these institutions, carried out a qualitative and quantitative description of the preschool institutions operating in this period.
В статье анализируется государственная политика советско-партийных органов по образованию сети дошкольных учреждений на селе в период сплошной коллективизации на примере Урала.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ИСТОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ — РОССИЯ — УРАЛ — 20 В. 30-Е ГГ.
СОВЕТСКАЯ ПЕДАГОГИКА
КОЛЛЕКТИВИЗАЦИЯ
ДЕТСКИЕ САДЫ
ДЕТСКИЕ ЯСЛИ
ДОШКОЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ УЧРЕЖДЕНТЯ
ИСТОРИЯ ДОШКОЛЬНОЙ ПЕДАГОГИКИ
ГОСУДАРСТВЕННАЯ ПОЛИТИКА
СЕЛЬСКИЕ ДЕТСКИЕ САДЫ
СЕЛЬСКОЕ САМОУПРАВЛЕНИЕ
HEALTHCARE COLLECTIVIZATION
KINDERGARTENS
NURSERY
PRESCHOOL EDUCATIONAL INSTITUTIONS
THE HISTORY OF PRESCHOOL PEDAGOGY
PUBLIC POLICY
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12767
DOI: 10.26170/po19-07-01
Origin: Педагогическое образование в России. 2019. № 7
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2019-07-01.pdf506,78 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.