Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12769
Title: Методика обучения чтению научных текстов для реализации междисциплинарных проектов на иностранном языке
Other Titles: Methodology of teaching reading of sientific textsfor interdisciplinery projects in a foreign language
Authors: Ковалева, А. Г.
Анчугова, О. В.
Курманова, Д. И.
Морозова, Н. Н.
Ткачева, М. В.
Kovaleva, A. G.
Anchugova, O. V.
Kurmanova, D. I.
Morozova, N. N.
Tkacheva, M. V.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Методика обучения чтению научных текстов для реализации междисциплинарных проектов на иностранном языке / А. Г. Ковалева [и др.] // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 7. — С. 84-91.
Abstract: This research provides the description of the main stages of interdisciplinary project in a foreign language implementation fulfilled by students of Institute of Radiolectronics and Information Technologies of Ural Federal University. The method of working with scientific texts is grounded in the provisions of tentative-reference, search-reference and generalizing-reference reading. The proposed method is consistent with the objectives of the interdisciplinary project and the stages of its implementation. The practice of teaching methods of reading scientific texts demonstrates effective learning outcomes.
В данном исследовании дано описание основных этапов реализации междисциплинарного проекта на иностранном языке студентами Института радиоэлектроники и информационных технологий Уральского федерального университета. Методика работы с научными текстами основана на положениях ориентировочно-референтного, поисково-референтного и обобщающе-референтного чтения. Предлагаемая авторами методика согласуется с целями междисциплинарного проекта и этапами его выполнения. Практика применения методики обучения чтению научных текстов демонстрирует эффективные результаты обучения.
Keywords: УРАЛЬСКИЙ ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ ИМ. ПЕРВОГО ПРЕЗИДЕНТА РОССИИ Б. Н. ЕЛЬЦИНАА
ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ
ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ
МЕТОДИКА ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ В ВУЗЕ
СТУДЕНТЫ
ВЫСШИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ
МЕТОД ПРОЕКТОВ
ПРОЕКТНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ИНОЯЗЫЧНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ
КОММУНИКАТИВНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ
ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ
МЕЖДИСЦИПЛИНАРНЫЕ ПРОЕКТЫ
МЕТОДЫ ОБУЧЕНИЯ
НАУЧНО-ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКАЯ РАБОТА
МЕЖКУЛЬТУРНОЕ ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ
ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
FOREIGN LANGUAGES
METHODOLOGY OF TEACHING FOREIGN LANGUAGES
METHODOLOGY OF FOREIGN LANGUAGES AT A UNIVERSITY
STUDENTS
PROJECT METHOD
PROJECT ACTIVITIES
FOREIGN LANGUAGE COMPETENCIES
COMMUNICATIVE COMPETENCIES
PROFESSIONAL COMPETENCIES
INTERDISCIPLINARY PROJECTS
НЕЯЗЫКОВЫЕ ВУЗЫ
ОБУЧЕНИЕ ЧТЕНИЮ
НАУЧНЫЕ ТЕКСТЫ
НАДЕЖНЫЕ ИСТОЧНИКИ ИНФОРМАЦИИ
NON-LINGUISTIC UNIVERSITIES
READING INSTRUCTION
SCIENTIFIC TEXTS
RELIABLE SOURCES OF INFORMATION
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12769
DOI: 10.26170/po19-07-11
Origin: Педагогическое образование в России. 2019. № 7
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2019-07-11.pdf605,53 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.