Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12770
Title: Методические аспекты формирования самообразовательной компетенции в области межкультурной коммуникации у студентов-лингвистов
Other Titles: Methodical aspects of the formation of self-educational competence in the field of intercultural communication of linguistic students
Authors: Корнеева, Л. И.
Турышева, А. И.
Korneeva, L. I.
Turysheva, A. I.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Корнеева Л. И. Методические аспекты формирования самообразовательной компетенции в области межкультурной коммуникации у студентов-лингвистов / Л. И. Корнеева, А. И. Турышева // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 7. — С. 92-96.
Abstract: The article considers the possibility of preparing linguists-translators for intercultural self-education. The purpose of the study is to determine the content of the preparation of future linguists-translators for self-education in the field of intercultural communication.
В статье рассматривается возможность подготовки лингвистов-переводчиков к межкультурному самообразованию. Целью исследования является определение содержания подготовки будущих лингвистов-переводчиков к самообразованию в области межкультурной коммуникации.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ
МЕЖКУЛЬТУРНЫЕ КОММУНИКАЦИИ
САМООБРАЗОВАНИЕ СТУДЕНТОВ
САМООБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ
МЕЖКУЛЬТУРНОЕ САМООБРАЗОВАНИЕ
ЛИНГВИСТЫ-ПЕРЕВОДЧИКИ
СТУДЕНТЫ
INTERCULTURAL COMMUNICATIONS
SELF-EDUCATION OF STUDENTS
SELF-EDUCATIONAL COMPETENCIES
INTERCULTURAL SELF-EDUCATION
LINGUISTS-TRANSLATORS
LINGUISTIC STUDENTS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12770
DOI: 10.26170/po19-07-12
Origin: Педагогическое образование в России. 2019. № 7
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2019-07-12.pdf579,59 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.