Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12770
Title: | Методические аспекты формирования самообразовательной компетенции в области межкультурной коммуникации у студентов-лингвистов |
Other Titles: | Methodical aspects of the formation of self-educational competence in the field of intercultural communication of linguistic students |
Authors: | Корнеева, Л. И. Турышева, А. И. Korneeva, L. I. Turysheva, A. I. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Корнеева Л. И. Методические аспекты формирования самообразовательной компетенции в области межкультурной коммуникации у студентов-лингвистов / Л. И. Корнеева, А. И. Турышева // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 7. — С. 92-96. |
Abstract: | The article considers the possibility of preparing linguists-translators for intercultural self-education. The purpose of the study is to determine the content of the preparation of future linguists-translators for self-education in the field of intercultural communication. В статье рассматривается возможность подготовки лингвистов-переводчиков к межкультурному самообразованию. Целью исследования является определение содержания подготовки будущих лингвистов-переводчиков к самообразованию в области межкультурной коммуникации. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ МЕЖКУЛЬТУРНЫЕ КОММУНИКАЦИИ САМООБРАЗОВАНИЕ СТУДЕНТОВ САМООБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ МЕЖКУЛЬТУРНОЕ САМООБРАЗОВАНИЕ ЛИНГВИСТЫ-ПЕРЕВОДЧИКИ СТУДЕНТЫ INTERCULTURAL COMMUNICATIONS SELF-EDUCATION OF STUDENTS SELF-EDUCATIONAL COMPETENCIES INTERCULTURAL SELF-EDUCATION LINGUISTS-TRANSLATORS LINGUISTIC STUDENTS |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12770 |
DOI: | 10.26170/po19-07-12 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2019. № 7 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2019-07-12.pdf | 579,59 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.