Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12777
Title: Прогнозирование профессионального будущего молодежи как фактор развития городской среды
Other Titles: Predicting a professional future of youth as factor of development of the urban environment
Authors: Зеер, Э. Ф.
Сыманюк, Э. Э.
Сыманюк, Н. В.
Сущенко, А. Д.
Степанова, А. А.
Zeer, E. F.
Symaniuk, E. E.
Symaniuk, N. V.
Sushchenko, A. D.
Stepanova, A. A.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Прогнозирование профессионального будущего молодежи как фактор развития городской среды / Э. Ф. Зеер [и др.] // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 7. — С. 141-147.
Abstract: Modern socio-political and economic conditions create an urban environment characterized by high professional dynamism, political instability and unpredictable future. This factor generates uncertainty among young people in the desired future and the hope for a possible random success. At the same time, the desired future is associated with employment, which would provide a person with a decent life. Of course, the idea of a decent life changes with time. But in the most General sense it is a prestigious profession, material security, a sense of self-importance and comfort. For the development of the urban environment is certainly important not only the presence of high dynamics of professional activity, but also the presence of a strategy of professional development of young people, the projected professional development and forecasting of professional activity.
Авторы статьи рассматривают проблему профессионального становления в ракурсе транспективы. В зависимости от изменения социально-экономических условий профессионального развития, смены ведущей деятельности авторы определяют и характеризуют несколько стадий становления, которые соотносятся с возрастными особенностями человека: стадия аморфной оптации, стадия профессиональной подготовки, стадия профессиональной адаптации, стадия первичной профессионализации, второй уровень профессионализации, акмепрофессионализм.
Keywords: ПСИХОЛОГИЯ
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ ВЗРОСЛЫХ
СОЦИОЛОГИЯ
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ СОЦИОЛОГИЯ
МОЛОДЕЖЬ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ БУДУЩЕЕ
СОЦИОЛОГИЯ МОЛОДЕЖИ
ПРОГНОЗИРОВАНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО БУДУЩЕГО
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ПРОГНОЗИРОВАНИЕ
ГОРОДСКАЯ СРЕДА
YOUTH
PROFESSIONAL FUTURE
FORECASTING THE PROFESSIONAL FUTURE
PEDAGOGICAL PSYCHOLOGY
PSYCHOLOGICAL FORECASTING
PEDAGOGICAL FORECASTING
URBAN ENVIRONMENT
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12777
DOI: 10.26170/po19-07-19
Origin: Педагогическое образование в России. 2019. № 7
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2019-07-19.pdf461,59 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.