Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12806
Title: Специфика презентации образа России в учебниках русского языка как иностранного для франкофонов
Other Titles: Specifics of the Presentation of the Image of Russia in Textbooks of Russian as a Foreign Language for Francophones
Authors: Еремина, С. А.
Eremina, S. A.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Еремина С. А. Специфика презентации образа России в учебниках русского языка как иностранного для франкофонов / С. А. Еремина // Филологический класс. — 2019. — № 3 (57). — С. 86-94.
Abstract: The article deals with presentation strategies for the target language country image, with for­eign textbooks of Russian as material for analysis. Methods used in cognitive linguistics and cultural lin­guistics (concept and context analysis) have been used to reveal mono-, bi- and multiculturalism strategies used in foreign textbooks of Russian for the Russian reality treatment.
В статье поднимается вопрос выбора стратегии презентации образа страны изучаемого языка на материале учебников по русскому языку как иностранному для франкофонов.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ
РУССКИЙ ЯЗЫК
РУССКИЙ ЯЗЫК КАК ИНОСТРАННЫЙ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ РУССКОГО ЯЗЫКА
МЕТОДИКА РУССКОГО ЯЗЫКА В ВУЗЕ
УЧЕБНИКИ РУССКОГО ЯЗЫКА
ВУЗОВСКИЕ УЧЕБНИКИ
СТРАТЕГИИ ПРЕЗЕНТАЦИИ
ОБРАЗ РОССИИ
МУЛЬТИКУЛЬТУРАЛИЗМ
ЛИНГВОКУЛЬТУРОЛОГИЯ
МЕЖКУЛЬТУРНЫЕ КОММУНИКАЦИИ
ИНОСТРАННЫЕ СТУДЕНТЫ
ФРАНКОФОНЫ
ФРАНЦУЗСКИЙ ЯЗЫК
КОГНИТИВНАЯ ЛИНГВИСТИКА
RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE
RUSSIAN LANGUAGE
METHODS OF TEACHING THE RUSSIAN LANGUAGE
RUSSIAN LANGUAGE TEXTBOOKS
PRESENTATION STRATEGIES
MAGE OF RUSSIA
MUL­TICULTURALISM
LINGUOCULTUROLOGY
LINGUISTIC STUDIES
INTERCULTURAL COMMUNICATION
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12806
DOI: 10.26170/FK19-03-12
WoS: 000489097900012
Origin: Филологический класс. 2019. № 3 (57)
Appears in Collections:Филологический класс

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fkls-2019-03-12.pdf284,25 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.