Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12808
Title: Тема творчества/поэзии в современной лирике: проект урока литературы в старших классах
Other Titles: The Theme of Creativity/Poetry in Contemporary Lyrics: a Draft Lesson Plan for High School Classes
Authors: Храмцова, Р. А.
Khramtsova, R. A.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Храмцова Р. А. Тема творчества/поэзии в современной лирике: проект урока литературы в старших классах / Р. А. Храмцова // Филологический класс. — 2019. — № 3 (57). — С. 102-107.
Abstract: The author of the article argues that a discussion in high school literature classes of contempo­rary Russian lyrical poetry that includes intertextual allusions to the literature of earlier periods is a means to stimulate a thoughtful, "philological'' approach to the text and, at the same time, a way to actualize the material already studied in the course on the literature of the 18th-20th centuries, thus preparing the students well for graduation exams.
В статье рассматриваются модели освоения в старших клас­сах стихотворений современных авторов А. С. Кушнера и К. Арбенина, объединенных темой творчества, поэзии.
Keywords: КУШНЕР АЛЕКСАНДР СЕМЕНОВИЧ
АРБЕНИН КОНСТАНТИН ЮРЬЕВИЧ
ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ
СОВРЕМЕННАЯ РУССКАЯ ПОЭЗИЯ
РУССКАЯ ПОЭЗИЯ
РУССКИЕ ПОЭТЫ
РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА
ПОЭТИЧЕСКОЕ ТВОРЧЕСТВО
УРОКИ ЛИТЕРАТУРЫ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ ЛИТЕРАТУРЫ
МЕТОДИКА ЛИТЕРАТУРЫ В ШКОЛЕ
СТАРШЕКЛАССНИКИ
ПОЭТИЧЕСКИЕ ТЕКСТЫ
СТИХОТВОРЕНИЯ
АНАЛИЗ СТИХОТВОРЕНИЙ
ЛИРИЧЕСКИЕ ЖАНРЫ
MODERN POETRY
POETRY LITERATURE LESSONS
METHODOLOGY OF TEACHING LITERATURE
METHODOLOGY OF LITERATURE AT SCHOOL
HIGH SCHOOL STUDENTS
POETIC TEXTS
INTERTEXTUAL ANALYSIS OF THE TEXT
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12808
DOI: 10.26170/FK19-03-14
WoS: 000489097900014
Origin: Филологический класс. 2019. № 3 (57)
Appears in Collections:Филологический класс

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fkls-2019-03-14.pdf221,49 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.