Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12809
Title: Олимпиада по смысловому чтению как ресурс формирования функциональной грамотности
Other Titles: Olympiad in Intensive Reading as a Resource of Functional Literacy Formation
Authors: Терентьева, Н. П.
Баталова, Е. В.
Terentieva, N. P.
Batalova, E. V.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Терентьева Н. П. Олимпиада по смысловому чтению как ресурс формирования функциональной грамотности / Н. П. Терентьева, Е. В. Баталова // Филологический класс. — 2019. — № 3 (57). — С. 108-113.
Abstract: The article is devoted to the urgent problem of formation of the readers' literacy. It becomes more socially and personally significant in an information society.
Статья посвящена актуальной проблеме формирования читательской грамотности.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ
ФУНКЦИОНАЛЬНАЯ ГРАМОТНОСТЬ
ЧИТАТЕЛЬСКАЯ ГРАМОТНОСТЬ
СМЫСЛОВОЕ ЧТЕНИЕ
ОЛИМПИАДЫ ДЛЯ ШКОЛЬНИКОВ
ШКОЛЬНЫЕ ОЛИМПИАДЫ
ВНЕУРОЧНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ЧИТАТЕЛЬСКИЕ КОМПЕТЕНЦИИ
ШКОЛЬНИКИ
КАЧЕСТВО ЧТЕНИЯ
ТЕСТИРОВАНИЕ
СИСТЕМА ТЕСТИРОВАНИЯ
ТЕСТОВЫЕ ЗАДАНИЯ
FUNCTIONAL LITERACY
READING LITERACY
SEMANTIC READING
OLYMPIADS FOR SCHOOLCHILDREN
SCHOOL OLYMPIADS
EXTRACURRICULAR ACTIVITIES
SEARCH TASKS
ANALYTICAL TASKS
READING COMPETENCIES
ASSESSMENT OF INFORMATION
TEST ITEMS
TESTING
ЧТЕНИЕ ДЕТЕЙ
ДЕТСКОЕ ЧТЕНИЕ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12809
DOI: 10.26170/FK19-03-15
WoS: 000489097900015
Origin: Филологический класс. 2019. № 3 (57)
Appears in Collections:Филологический класс

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fkls-2019-03-15.pdf237,56 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.