Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12838
Title: Жизнестойкость, самооценка и мотивация как личностные факторы успешности обучения старшеклассников
Other Titles: Resilience, self-esteem and motivation as personal factors for the success of senior school students
Authors: Легостаева, Е. С.
Оконечникова, Л. В.
Денисова, Д. С.
Legostaeva, E. S.
Okonechnikova, L. V.
Denisova, D. S.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Легостаева Е. С. Жизнестойкость, самооценка и мотивация как личностные факторы успешности обучения старшеклассников / Е. С. Легостаева, Л. В. Оконечникова, Д. С. Денисова // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 8. — С. 149-156.
Abstract: This article is devoted to the study of such personal factors of learning success as resilience, motivation and self-esteem.
Данная статья посвящена исследованию таких личностных факторов успешности обучения, как жизнестойкость, мотивация и самооценка.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ
ПСИХОЛОГИЯ
ДЕТСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ
ЖИЗНЕСТОЙКОСТЬ ЛИЧНОСТИ
КОМПОНЕНТЫ ЖИЗНЕСТОЙКОСТИ
САМООЦЕНКА ЛИЧНОСТИ
УРОВНИ САМООЦЕНКИ
УСПЕШНОСТЬ ОБУЧЕНИЯ
ПСИХОЛОГИЯ ЛИЧНОСТИ
УЧЕБНАЯ МОТИВАЦИЯ
УЧЕБНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
СТАРШЕКЛАССНИКИ
ПСИХОЛОГИЯ ОБУЧЕНИЯ
VITALITY OF THE PERSON
RESILIENCE COMPONENTS
PERSONAL SELF-ESTEEM
LEVELS OF SELF-ESTEEM
LEARNING SUCCESS
PSYCHOLOGY OF PERSONALITY
EDUCATIONAL MOTIVATION
HIGH SCHOOL STUDENTS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12838
DOI: 10.26170/po19-08-19
Origin: Педагогическое образование в России. 2019. № 8
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2019-08-19.pdf675 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.