Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12846
Title: О готовности к проектной деятельности в дошкольном образовании
Other Titles: About readiness for project activity in preschool education
Authors: Воронина, Л. В.
Коротаева, Е. В.
Voronina, L. V.
Korotaeva, E. V.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Воронина Л. В. О готовности к проектной деятельности в дошкольном образовании / Л. В. Воронина, Е. В. Коротаева // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 8. — С. 50-56.
Abstract: The article reveals the aspects of readiness for the implementation of project activities in the field of education. The general design approaches are considered, where the stages of project development are highlighted: analysis of the situation (with identification, clarification of the problem), definition of the concept (goal-setting), activity planning, mobilization of necessary resources, the actual implementation of the project (methods for achieving the goal), monitoring the implementation of the project and evaluating progress , if necessary, building the project's potential, achieving the result and analyzing it.
В статье раскрываются аспекты готовности к реализации проектной деятельности в сфере образования. Рассматриваются общие подходы к проектированию, где освещены этапы разработки проекта: анализ ситуации (с выявлением, уяснением проблемы), определение концепции (целеполагание), планирование деятельности, мобилизация необходимых ресурсов, собственно реализация проекта (методы достижения цели), мониторинг осуществления проекта и оценка продвижения, при необходимости наращивание потенциала проекта, достижение результата и его анализ.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ
ПРОЕКТНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
МЕТОД ПРОЕКТОВ
ДОШКОЛЬНИКИ
АЛГОРИТМИЧЕСКИЕ УМЕНИЯ
ДОШКОЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ УЧРЕЖДЕНИЯ
PROJECT ACTIVITIES
PROJECT METHOD
PRESCHOOLERS
ALGORITHMIC SKILLS
PRESCHOOL EDUCATIONAL INSTITUTIONS
РАЗРАБОТКИ ПРОЕКТОВ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12846
DOI: 10.26170/po19-08-07
Origin: Педагогическое образование в России. 2019. № 8
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2019-08-07.pdf538,94 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.