Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12847
Title: Принцип природосообразности как основа здоровьесберегающего способа обучения иностранному языку детей дошкольного возраста
Other Titles: Nature considering principle as a basic of health-saving way of foreign language teaching of preschoolers
Authors: Копылова, Е. В.
Kopylova, E. V.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Копылова Е. В. Принцип природосообразности как основа здоровьесберегающего способа обучения иностранному языку детей дошкольного возраста / Е. В. Копылова // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 8. — С. 57-63.
Abstract: Based on the communicative-cognitive, competency, personal-activity and integrative ap-proaches to a foreign language teaching, we have identified the nature-activity approach, based on the principles of nature considering, valeological and ecohumanitarian, which determine the way of the learn-ing process. The article deals with the specific features of a foreign language teaching building process, tak-ing into consideration the harmonization and recruitment of physical, spiritual and moral children`s health. This article is of great current interest because holistic training in the nature-activity context is a precondition for ensuring a healthy, joyful and active creative children's life.
D статье рассматриваются особенности построения процесса обучения иностранному языку с учетом гармонизации и укрепления физического и духовно-нравственного здоровья детей.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ
ИНОЯЗЫЧНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ФЕДЕРАЛЬНЫЕ ГОСУДАРСТВЕННЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ СТАНДАРТЫ
ДОШКОЛЬНИКИ
ФГОС
ДОШКОЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ УЧРЕЖДЕНИЯ
ПРИНЦИПЫ ПРИРОДОСООБРАЗНОСТИ
ЗДОРОВЬЕСБЕРЕГАЮЩАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА
ВАЛЕОЛОГИЯ
ЭНЕРГОИНФОРМАЦИОННАЯ ПЕДАГОГИКА
ЗДОРОВЬЕСБЕРЕЖЕНИЕ
ЗДОРОВЬЕ ДЕТЕЙ
ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ
НАЧАЛЬНОЕ ОБУЧЕНИЕ ИНОСТРАННЫМ ЯЗЫКАМ
FOREIGN LANGUAGE EDUCATION
PRESCHOOLERS
FEDERAL STATE EDUCATIONAL STANDARDS
PRINCIPLE OF NATURE CONFORMITY
HEALTHY EDUCATIONAL ENVIRONMENT
VALEOLOGY
ENERGY INFORMATION PEDAGOGY
HEALTH SAVING
CHILDREN'S HEALTH
FOREIGN LANGUAGES
PRIMARY EDUCATION IN FOREIGN LANGUAGES
КОММУНИКАТИВНО-КОГНИТИВНЫЙ ПОДХОД
КОМПЕТЕНТНОСТНЫЙ ПОДХОД
ЛИЧНОСТНО-ДЕЯТЕЛЬНОСТНЫЙ ПОДХОД
ИНТЕГРАТИВНЫЙ ПОДХОД
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12847
DOI: 10.26170/po19-08-08
Origin: Педагогическое образование в России. 2019. № 8
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2019-08-08.pdf701,48 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.