Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/13239
Title: | Из истории формирования литературной репутации Ф. М. Достоевского в средней и высшей школе XX–XXI века |
Other Titles: | From the history of the formation of literary reputation by F. M. Dostoyevsky in middle and higher school of the XX-XXI century |
Authors: | Федорова, Е. А. Fedorova, E. A. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Федорова Е. А. Из истории формирования литературной репутации Ф. М. Достоевского в средней и высшей школе XX–XXI века / Е. А. Федорова // Уральский филологический вестник. Серия: Русская классика: динамика художественных систем. — 2019. — № 5. — С. 133-145. |
Abstract: | The subject of this article is the history of the formation of the literary reputation of the writer in the domestic critical and educational literature of the XX-XXI centuries. Special attention is paid to the Soviet and post-Soviet period. Предметом данной статьи является история формирования литературной репутации писателя в отечественной критической и учебной литературе XX-XXI вв., особенное внимание уделяется советскому и постсоветскому периоду. |
Keywords: | ДОСТОЕВСКИЙ ФЕДОР МИХАЙЛОВИЧ ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА РУССКИЕ ПИСАТЕЛИ ЛИТЕРАТУРНЫЕ ЖАНРЫ ЛИТЕРАТУРНОЕ ТВОРЧЕСТВО ЛИТЕРАТУРНАЯ РЕПУТАЦИЯ СТУДЕНТЫ ШКОЛЬНИКИ МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ ЛИТЕРАТУРЫ МЕТОДИКА ЛИТЕРАТУРЫ В ШКОЛЕ МЕТОДИКА ЛИТЕРАТУРЫ В ВУЗЕ СОВЕТСКАЯ ПЕДАГОГИКА ПОСТСОВЕТСКИЙ ПЕРИОД УЧЕБНАЯ ЛИТЕРАТУРА LITERARY REPUTATION TEACHING IN MIDDLE SCHOOL TEACHING IN MIDDLE HIGHER SCHOOL RUSSIAN LITERATURE |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/13239 |
DOI: | 10.26170/ufv19-05-11 |
Origin: | Уральский филологический вестник. Серия: Русская классика: динамика художественных систем. 2019. № 5 |
Appears in Collections: | Уральский филологический вестник |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ufvrk-2019-05-11.pdf | 476,55 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.